Mostra el registre d'unitat simple
La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles
dc.contributor | Cano Autet, Meritxell | |
dc.contributor.author | Rodríguez Llorens, Clara | |
dc.date.accessioned | 2019-04-02T13:09:49Z | |
dc.date.available | 2019-04-02T13:09:49Z | |
dc.date.issued | 2018-05-07 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/305 | |
dc.description.abstract | El rol que adopta l’adult a l’aula, i el tipus de metodologia que empra en aquesta, esdevé quelcom clau en el procés educatiu, i en la creativitat dels nens i nenes (Csikzentmihalyi 1966, Torrance 1965, Romo (1987). És per això que, el present estudi, pretén investigar tant les creences del professorat envers la creativitat, com la incidència que poden tenir sobre ella, aspectes metodològics i l’actuació docent. Per explorar les creences del professorat, s’han realitzat 25 enquestes a mestres d’Educació Infantil. Per conèixer la relació existent entre la metodologia d’aula i la creativitat dels infants, i per identificar els nens i nenes més creatius de l’aula, s’ha fet l’estudi en dos centres amb metodologies tradicionals, i dos de caire innovador. S’han fet 4 entrevistes i 8 observacions a quatre aules de P5 de les comarques del Bages i de l’Anoia, on també s’han administrat els jocs 2 i 3 del Torrance Test of Creative Thinking (TTCT, 1966) als alumnes que hi assisteixen. Els resultats indiquen que el coneixement que tenen els docents envers la creativitat, generalment, s’ajusta en molts aspectes, a les propostes teòriques presentades per autors com Torrance (1963), Guilford (1967), Sternberg (1997), Csikszentmihalyi (1998) o Cemades (2008). Tanmateix, comparant els resultats amb els plantejaments teòrics, s’hi mostren alguns desacords. Per altra banda, es recull que els infants que han obtingut major puntuació en creativitat, són els escolaritzats a les escoles innovadores o mixtes. Es destaca també que els docents tenen poca habilitat per identificar els nens i nenes més creatius de les seves aules. Es conclou que la metodologia d’aula i el rol docent, són factors que incideixen clarament en el desenvolupament creatiu dels nens i nenes. Tanmateix, es considera que cal dissenyar nous estudis i/o propostes per adequar el TTCT a l’edat, i també a les àrees en què es vol mesurar la creativitat dels infants. | ca |
dc.format.extent | 44 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UAB | ca |
dc.subject | classroom | ca |
dc.subject | methodologies | ca |
dc.subject | kindergarten | ca |
dc.subject | creativity | ca |
dc.subject | teaching role | ca |
dc.subject | creativitat | ca |
dc.subject | educació infantil | ca |
dc.subject | rol docent | ca |
dc.subject | metodologies d'aula | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitat | ca |
dc.title | La creativitat dels infants segons la metodologia d'aula i el rol docent: anàlisi i estudi de la creativitat dels infants de P5 en quatre escoles | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Creativitat -- Educació infantil | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament