El tractament dels nens dislèctics de cicle mitjà de primària amb el mètode Binding
Ver/descargar
Fecha
2018-05-14Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Introducció: La dislèxia és un trastorn específic de l’aprenentatge de la lectura de base neurobiològica, que es caracteritza per dificultats en la descodificació, en el reconeixement precís i fluid de les paraules i també en l’ortografia. És una patologia que afecta entre un 5% i un 15% de la població i provoca que un nen amb intel·ligència, motivació i escolarització no pugui aprendre a llegir d’una manera fluida. El present Treball de Fi de Grau mostra l’aplicació del mètode Binding, un tractament innovador per aprendre a llegir de manera fluida, amb l’objectiu de comprovar-ne l’efectivitat en nens dislèctics.
Mètode: Per dur a terme l’objectiu plantejat es van seleccionar quinze nens i nenes d’entre nou i deu anys diagnosticats de dislèxia. Primerament, es va passar la bateria d’avaluació dels processos lectors - revisada (PROLEC-R) per veure el moment evolutiu lector. Seguidament, es va realitzar la intervenció basant-se en el mètode Binding i finalment, es va realitzar una reavaluació per observar les possibles millores.
Resultats: En els resultats extrets de la prova pilot es van observar millores en els índex de precisió i velocitat dels 3 casos analitzats. Tot i així, en algunes activitats de la prova els subjectes encara no es trobaven dins dels barems de normalitat.
Conclusions/Discussions: Els resultats demostren beneficis del mètode Binding en la intervenció de les dificultats de la lectura en nens diagnosticats de dislèxia. No obstant això, es necessiten més investigacions que analitzin la mostra amb un major nombre de subjectes i amb un període de temps més llarg.
Palabras clave
Mètode Binding , Programa específic , Logopèdia , Dislèxia , Dyslexia , Binding method , Speech therapyColecciones
- Dislèxia [4]