El mètode Aucouturier en sis escoles
Date
2018-05-07Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
Aquesta recerca té com a finalitat observar com s’utilitza el mètode Aucouturier a les escoles. S’han dut a terme les observacions, analitzant les diferents fases de la sessió, observant la interacció dels infants i analitzant el paper dels docents. Per poder dur a terme aquesta observació s’han revisat aportacions de diferents autors que parlen del mètode d’Aucouturier i sobre tot, aportacions de Bernard Aucouturier, a partir dels seus llibres, per poder conèixer Aucouturier, el seu mètode i saber quin és el rol de l’educador en les sessions. Mitjançant la metodologia de tipus qualitativa que s’ha ocupat un total de sis observacions en diferents escoles, cinc de Vilanova i la Geltrú i una de Sant Pere de Ribes, s’ha observat i extret, com a resultats, que a dins les aules de psicomotricitat, els infants no només juguen a diferents tipus de jocs, sinó també a relacionar-se i a conviure en comunitat. També s’ha observat que, cada escola té cinc fases que s’assemblen a les fases d’Aucouturier i el rol de l’educador en quant als paràmetres que utilitza per l’observació cap docent utilitza els mateixos però sí que s’aproximen, i el més important, és que tots els docents aporten el mateix que Aucouturier, l'actitud del psicomotricista en la pràctica psicomotriu està basada en un principi filosòfic que es manté en totes les relacions: el de << creure en la persona >>.
Keywords
Aucouturier , psicomotricitat , educació infantil , Movement, Psychology of , Childhood educationLine of work
Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosCollections
- Psicologia [59]
The following license files are associated with this item: