El mètode Aucouturier en sis escoles
Visualitza/ Obre
Data
2018-05-07Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Aquesta recerca té com a finalitat observar com s’utilitza el mètode Aucouturier a les escoles. S’han dut a terme les observacions, analitzant les diferents fases de la sessió, observant la interacció dels infants i analitzant el paper dels docents. Per poder dur a terme aquesta observació s’han revisat aportacions de diferents autors que parlen del mètode d’Aucouturier i sobre tot, aportacions de Bernard Aucouturier, a partir dels seus llibres, per poder conèixer Aucouturier, el seu mètode i saber quin és el rol de l’educador en les sessions. Mitjançant la metodologia de tipus qualitativa que s’ha ocupat un total de sis observacions en diferents escoles, cinc de Vilanova i la Geltrú i una de Sant Pere de Ribes, s’ha observat i extret, com a resultats, que a dins les aules de psicomotricitat, els infants no només juguen a diferents tipus de jocs, sinó també a relacionar-se i a conviure en comunitat. També s’ha observat que, cada escola té cinc fases que s’assemblen a les fases d’Aucouturier i el rol de l’educador en quant als paràmetres que utilitza per l’observació cap docent utilitza els mateixos però sí que s’aproximen, i el més important, és que tots els docents aporten el mateix que Aucouturier, l'actitud del psicomotricista en la pràctica psicomotriu està basada en un principi filosòfic que es manté en totes les relacions: el de << creure en la persona >>.
Paraules clau
Aucouturier , psicomotricitat , educació infantil , Movement, Psychology of , Childhood educationSublínia de treball
Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosCol·leccions
- Psicologia [59]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: