dc.description.abstract | Aquest projecte d’investigació es basa en l’educació d’espais de ciències no
convencionals, en aquest cas, el Lab 0_6. Amb l’objectiu principal d’analitzar quins
canvis d’actitud envers la ciència es produeixen en un infant de 4 anys que visita el
Lab 0_6 durant deu sessions i si estableix, a fora de l’espai de ciència, alguna
relació respecte a les experiències viscudes. Dins de la present recerca, també es
realitza una anàlisi respecte a com evoluciona la relació de l’infant amb altres nens i
nenes dins el Lab 0_6.
La metodologia d’aquesta investigació s’ha basat en el paradigma qualitatiu i s’ha
desenvolupat a través d’un estudi de cas, amb la recollida de diferents
observacions i informació proporcionada per l’escola. Per una banda, s’ha analitzat
l’actitud i el comportament de l’infant davant de quatre propostes seleccionades
dins el Lab 0_6 i com es relaciona amb els altres infants. Per altra banda, s’ha
observat quins comentaris, idees o vivències relacionades amb la ciència s’han
realitzat fora del Lab 0_6. Els resultats obtinguts ajuden a entendre com s’acosta
l’infant als conceptes científics, als reptes, als materials, a les altres persones
(infants i adults), com és la seva evolució i quines connexions ha establert fora del
Lab 0_6.
Finalment, els resultats semblen donar suport al fet que les propostes del Lab 0_6
potencien actituds científiques com la curiositat, l’interès, l’observació, l’atenció i la
concentració, també, l’assimilació de nous reptes, el pensament de noves
estratègies i hipòtesis i el fet de compartir les descobertes amb els altres. A més,
apunten que hi ha una vinculació entre les experiències en el Lab 0_6 i els
comentaris o les vivències relacionades amb la ciència en la vida quotidiana de
l’infant. | ca |