Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPortabella Serra, Anna
dc.contributor.authorTorrabadella Yago, Clàudia
dc.date.accessioned2025-02-25T15:12:47Z
dc.date.available2025-02-25T15:12:47Z
dc.date.issued2023-06-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1334
dc.description.abstractIntroducció: L'atenció pediàtrica és complexa i estressant per als professionals dels sistemes d’emergències extrahospitalàries, i pot tenir repercussions psicoemocionals com estrès, ansietat i fins i tot estrès posttraumàtic. És per aquest motiu que els professionals requereixen tenir un alt nivell de coneixements, formació continuada i habilitats per afrontar les exigències d’aquest tipus de serveis i proporcionar una atenció segura als infants i les seves famílies. Malgrat això, es manifesta una manca de formació entre els sanitaris i de suport psicològic per als equips d'infermeria. Objectiu: Conèixer les experiències i percepcions dels professionals d'infermeria del SEM de la Catalunya Central en l'atenció d'emergències pediàtriques, així com descriure quin és l'impacte emocional que suposen aquests serveis. Material i mètodes: Investigació qualitativa de tipus fenomenològic descriptiu. L’àmbit on s’emmarcarà serà la regió sanitària de la Catalunya Central. El mostreig serà intencional no probabilístic per conveniència, i s’ampliarà fins que s’assoleixi el punt de saturació de dades, sent el nombre de participants estimat entre 12 i 16. Els participants seran infermers/es de les USVA del SEM de la regió sanitària d’estudi i que compleixin amb els criteris d’inclusió establerts. La recollida de dades es realitzarà a partir d’una triangulació de tècniques (entrevistes individuals semi-estructurades, grup focal i notes de camp). Un cop obtingudes les dades, s’utilitzarà el programa Atlas.ti versió 8 per realitzar la transcripció i l’anàlisi temàtic d’aquestes, per interpretar-ne el contingut i extreure’n unes conclusions. Conclusions: L’estudi permetrà el desenvolupament de programes de formació per millorar la preparació i la resposta dels professionals en situacions d’emergències pediàtriques. També ajudarà a identificar les necessitats de suport emocional i psicològic dels professionals del SEM, el que podrà contribuir a la implementació d’intervencions de suport noves o a la millora de les actuals; així com desenvolupar estratègies i eines per abordar l'estrès i el trauma relacionats amb l’assistència sanitària, i millorar l'atenció i el benestar tant dels professionals com dels pacients.ca
dc.format.extent41 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectPrehospital Emergency Care, pediatrics, nursering, psychological adaptation, emotions, experiencesca
dc.subject.classification2Línies de treball::Infermeria::Professió::Àmbit de treball infermerca
dc.titleExperiències dels professionals d'infermeria del Sistema d'Emergències Mèdiques de la Catalunya Central en l'atenció d'emergències pediàtriquesca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacUrgències en pediatriaca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain