Mostra el registre d'unitat simple
Experiències dels professionals d'infermeria del Sistema d'Emergències Mèdiques de la Catalunya Central en l'atenció d'emergències pediàtriques
dc.contributor | Portabella Serra, Anna | |
dc.contributor.author | Torrabadella Yago, Clàudia | |
dc.date.accessioned | 2025-02-25T15:12:47Z | |
dc.date.available | 2025-02-25T15:12:47Z | |
dc.date.issued | 2023-06-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1334 | |
dc.description.abstract | Introducció: L'atenció pediàtrica és complexa i estressant per als professionals dels sistemes d’emergències extrahospitalàries, i pot tenir repercussions psicoemocionals com estrès, ansietat i fins i tot estrès posttraumàtic. És per aquest motiu que els professionals requereixen tenir un alt nivell de coneixements, formació continuada i habilitats per afrontar les exigències d’aquest tipus de serveis i proporcionar una atenció segura als infants i les seves famílies. Malgrat això, es manifesta una manca de formació entre els sanitaris i de suport psicològic per als equips d'infermeria. Objectiu: Conèixer les experiències i percepcions dels professionals d'infermeria del SEM de la Catalunya Central en l'atenció d'emergències pediàtriques, així com descriure quin és l'impacte emocional que suposen aquests serveis. Material i mètodes: Investigació qualitativa de tipus fenomenològic descriptiu. L’àmbit on s’emmarcarà serà la regió sanitària de la Catalunya Central. El mostreig serà intencional no probabilístic per conveniència, i s’ampliarà fins que s’assoleixi el punt de saturació de dades, sent el nombre de participants estimat entre 12 i 16. Els participants seran infermers/es de les USVA del SEM de la regió sanitària d’estudi i que compleixin amb els criteris d’inclusió establerts. La recollida de dades es realitzarà a partir d’una triangulació de tècniques (entrevistes individuals semi-estructurades, grup focal i notes de camp). Un cop obtingudes les dades, s’utilitzarà el programa Atlas.ti versió 8 per realitzar la transcripció i l’anàlisi temàtic d’aquestes, per interpretar-ne el contingut i extreure’n unes conclusions. Conclusions: L’estudi permetrà el desenvolupament de programes de formació per millorar la preparació i la resposta dels professionals en situacions d’emergències pediàtriques. També ajudarà a identificar les necessitats de suport emocional i psicològic dels professionals del SEM, el que podrà contribuir a la implementació d’intervencions de suport noves o a la millora de les actuals; així com desenvolupar estratègies i eines per abordar l'estrès i el trauma relacionats amb l’assistència sanitària, i millorar l'atenció i el benestar tant dels professionals com dels pacients. | ca |
dc.format.extent | 41 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | Prehospital Emergency Care, pediatrics, nursering, psychological adaptation, emotions, experiences | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Infermeria::Professió::Àmbit de treball infermer | ca |
dc.title | Experiències dels professionals d'infermeria del Sistema d'Emergències Mèdiques de la Catalunya Central en l'atenció d'emergències pediàtriques | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Urgències en pediatria | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Adult [138]