Mostra el registre d'unitat simple
Impacte de la simulació clínica en l’aprenentatge de la 3D/3D+ per a l’avaluació geriàtrica a urgències: estudi experimental aleatoritzat
dc.contributor | Gomar Sancho, Carmen | |
dc.contributor.author | Basurto Oña, Xavier | |
dc.date.accessioned | 2024-12-16T14:55:53Z | |
dc.date.available | 2024-12-16T14:55:53Z | |
dc.date.issued | 2023-07-07 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1269 | |
dc.description.abstract | Justificació Les persones ≥75 anys constitueixen el grup etari amb major presència a urgències, amb una prevalença de fragilitat del 25%. La 3D/3D+ és una eina que permet fer una avaluació de l’ancià a urgències i la simulació clínica una metodologia eficient per a l’aprenentatge de múltiples competències en l’àmbit mèdic. Objectius Avaluar l’impacte educacional sobre l’urgentòleg i sobre la seguretat del pacient de la simulació en l’aprenentatge del 3D/3D+ a urgències. Metodologia Estudi experimental de dos grups paral·lels, amb assignació aleatoritzada i cegament simple de l’avaluador. S’estima una grandària mostral de 30 participants. Aquests seran assignats a una de les dues metodologies de formació de la 3D/3D+: simulació clínica per al grup experimental i formació tradicional semipresencial per al grup de comparació. Les variables avaluades són: fragilitat basal, situació actual, ubicació a l’alta d’urgències, temps dedicat, autoconfiança en usar la 3D/3D+ i el grau de comunicació efectiva metge-pacient. Aquestes variables es compararan entre els dos grups mitjançant una ACOE. Resultats Es preveu que els participants formats en 3D/3D+ amb simulació clínica obtinguin uns resultats significativament millors que els que han seguit una formació semipresencial tradicional; millors resultats sobre l’impacte educacional de l’urgentòleg i sobre la seguretat del pacient. Discussió La 3D/3D+ és una eina innovadora amb capacitat per a millorar l’assistència a urgències de les persones ancianes. La formació en simulació dels investigadors i la col·laboració d'un grup preparat i estimulat, així com el suport econòmic de la institució, proporciona les condicions òptimes per a la viabilitat de l’estudi. Conclusions Si els resultats esperats es confirmen, la simulació clínica és la metodologia d’elecció per a l’aprenentatge de la 3D/3D+ a urgències. Seran necessaris estudis pragmàtics, multicèntrics i amb variables de resultats rellevants per al pacient. | ca |
dc.format.extent | 14 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.subject | urgències, avaluació geriàtrica, fragilitat, seguretat del pacient, simulació, 3D/3D+ | ca |
dc.title | Impacte de la simulació clínica en l’aprenentatge de la 3D/3D+ per a l’avaluació geriàtrica a urgències: estudi experimental aleatoritzat | ca |
dc.type | Master thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Simulació, Mètodes de | ca |
dc.subject.lemac | Infermeria -- Mètodes de simulació | ca |
dc.subject.lemac | Urgències mèdiques, Serveis d' | ca |
dc.subject.lemac | Persones grans -- Assistència mèdica | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |