Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorGomar Sancho, Carmen
dc.contributor.authorBasurto Oña, Xavier
dc.date.accessioned2024-12-16T14:55:53Z
dc.date.available2024-12-16T14:55:53Z
dc.date.issued2023-07-07
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1269
dc.description.abstractJustificació Les persones ≥75 anys constitueixen el grup etari amb major presència a urgències, amb una prevalença de fragilitat del 25%. La 3D/3D+ és una eina que permet fer una avaluació de l’ancià a urgències i la simulació clínica una metodologia eficient per a l’aprenentatge de múltiples competències en l’àmbit mèdic. Objectius Avaluar l’impacte educacional sobre l’urgentòleg i sobre la seguretat del pacient de la simulació en l’aprenentatge del 3D/3D+ a urgències. Metodologia Estudi experimental de dos grups paral·lels, amb assignació aleatoritzada i cegament simple de l’avaluador. S’estima una grandària mostral de 30 participants. Aquests seran assignats a una de les dues metodologies de formació de la 3D/3D+: simulació clínica per al grup experimental i formació tradicional semipresencial per al grup de comparació. Les variables avaluades són: fragilitat basal, situació actual, ubicació a l’alta d’urgències, temps dedicat, autoconfiança en usar la 3D/3D+ i el grau de comunicació efectiva metge-pacient. Aquestes variables es compararan entre els dos grups mitjançant una ACOE. Resultats Es preveu que els participants formats en 3D/3D+ amb simulació clínica obtinguin uns resultats significativament millors que els que han seguit una formació semipresencial tradicional; millors resultats sobre l’impacte educacional de l’urgentòleg i sobre la seguretat del pacient. Discussió La 3D/3D+ és una eina innovadora amb capacitat per a millorar l’assistència a urgències de les persones ancianes. La formació en simulació dels investigadors i la col·laboració d'un grup preparat i estimulat, així com el suport econòmic de la institució, proporciona les condicions òptimes per a la viabilitat de l’estudi. Conclusions Si els resultats esperats es confirmen, la simulació clínica és la metodologia d’elecció per a l’aprenentatge de la 3D/3D+ a urgències. Seran necessaris estudis pragmàtics, multicèntrics i amb variables de resultats rellevants per al pacient.ca
dc.format.extent14 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.subjecturgències, avaluació geriàtrica, fragilitat, seguretat del pacient, simulació, 3D/3D+ca
dc.titleImpacte de la simulació clínica en l’aprenentatge de la 3D/3D+ per a l’avaluació geriàtrica a urgències: estudi experimental aleatoritzatca
dc.typeMaster thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacSimulació, Mètodes deca
dc.subject.lemacInfermeria -- Mètodes de simulacióca
dc.subject.lemacUrgències mèdiques, Serveis d'ca
dc.subject.lemacPersones grans -- Assistència mèdicaca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple