Mostra el registre d'unitat simple
Autopercepció d’aprenentatge i valoració d’objectius docents en una simulació interdisciplinar
dc.contributor | Gomar Sancho, Carmen | |
dc.contributor.author | Moreno Pérez, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2024-12-16T14:50:19Z | |
dc.date.available | 2024-12-16T14:50:19Z | |
dc.date.issued | 2023-07-07 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1267 | |
dc.description.abstract | RESUM Introducció: La formació interprofessional en l’àmbit sanitari és bàsica per millorar la col.laboració i la comunocació entre els diferents professionals de la salut. Utilitzar la simulació clínica proporciona l’oportunitat perquè els estudiants adquiereixin habilitats interprofessionals en un entorn segur i controlat. L’objectiu d’aquest estudi va ser analitzar la percepció d’aprenetatge dels estudiants i la consecució dels objectius docents en una formació interdisciplinar en simulació. Mètode: Estudi observacional descriptiu per avaluar la formació interprofessional en simulació. L’estudi es portà a terme en el Centre de Simulació CISARC de la Universitat de Manresa durant el mes de gener de 2023. La mostra estava composada per 107 estudiants de 4rt curs d’infermeria de la Universitat de Manresa , 48 estudiants de 6è curs de medicina de la Universitat de Vic i 14 docents d’infermeria i 6 de medicina. Es van asignar els estudiants en diferents grups i es van portar a terme 15 sessions de simulació amb un cas clínic evolutiu en tres escenaris diferents. Es van utilitzar qüestionaris per recopilar dades sociodemogràfiques i avaluar diverses dimensions relacionades amb la formació interprofessional. Es va realitzar un anàlisis estadístic descriptiu de les dades. Resultats: Dels 155 participants, 131 estudiants i 20 docents van completar el qüestionari- Els resultats van mostrar que no hi havia diferències significatives ente les valoracions dels estudiants i dels docents, tot i que es van obtenir puntuacions lleugerament més baixes per part dels estudiants. En general, tant estudiants com docents van mostrar un alt grau de satisfacció amb la formació interprofessional en simulació clínica. Les valoracions dels estudiants estaven per sobre del 4,60 en tots els ítems i les dels docents es situaven per sobre del 4,72 Conclusions: La formació interprofessional, realitzada a través de la simulació, presenta un alt grau d’autopercepció d’aprenetatge i de satisfacció conseguit. | ca |
dc.format.extent | 19 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.subject | formació interprofessional, simulació clínica, estudiants d’infermeria, estudiants de medicina, autopercepció d’aprenentatge | ca |
dc.title | Autopercepció d’aprenentatge i valoració d’objectius docents en una simulació interdisciplinar | ca |
dc.type | Master thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Simulació, Mètodes de | ca |
dc.subject.lemac | Infermeria -- Ensenyament | ca |
dc.subject.lemac | Infermeria -- Mètodes de simulació | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |