Autopercepció d’aprenentatge i valoració d’objectius docents en una simulació interdisciplinar
Date
2023-07-07Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
RESUM
Introducció: La formació interprofessional en l’àmbit sanitari és bàsica per millorar la
col.laboració i la comunocació entre els diferents professionals de la salut. Utilitzar la simulació
clínica proporciona l’oportunitat perquè els estudiants adquiereixin habilitats interprofessionals
en un entorn segur i controlat. L’objectiu d’aquest estudi va ser analitzar la percepció
d’aprenetatge dels estudiants i la consecució dels objectius docents en una formació
interdisciplinar en simulació.
Mètode: Estudi observacional descriptiu per avaluar la formació interprofessional en simulació.
L’estudi es portà a terme en el Centre de Simulació CISARC de la Universitat de Manresa durant
el mes de gener de 2023. La mostra estava composada per 107 estudiants de 4rt curs
d’infermeria de la Universitat de Manresa , 48 estudiants de 6è curs de medicina de la
Universitat de Vic i 14 docents d’infermeria i 6 de medicina. Es van asignar els estudiants en
diferents grups i es van portar a terme 15 sessions de simulació amb un cas clínic evolutiu en
tres escenaris diferents. Es van utilitzar qüestionaris per recopilar dades sociodemogràfiques i
avaluar diverses dimensions relacionades amb la formació interprofessional. Es va realitzar un
anàlisis estadístic descriptiu de les dades.
Resultats: Dels 155 participants, 131 estudiants i 20 docents van completar el qüestionari- Els
resultats van mostrar que no hi havia diferències significatives ente les valoracions dels
estudiants i dels docents, tot i que es van obtenir puntuacions lleugerament més baixes per part
dels estudiants. En general, tant estudiants com docents van mostrar un alt grau de satisfacció
amb la formació interprofessional en simulació clínica. Les valoracions dels estudiants estaven
per sobre del 4,60 en tots els ítems i les dels docents es situaven per sobre del 4,72
Conclusions: La formació interprofessional, realitzada a través de la simulació, presenta un alt
grau d’autopercepció d’aprenetatge i de satisfacció conseguit.