Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorCorrero Iglesias, Cristina
dc.contributor.authorXandri Ribalta, Gemma
dc.date.accessioned2024-02-27T14:25:56Z
dc.date.available2024-02-27T14:25:56Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1264
dc.description.abstractVivim en una societat on es reprimeix l’emoció de la por, fins i tot es nega; quan aquesta és imprescindible per a sobreviure, per no estar exposats a perills constants. Al llarg del temps, s’han transmès frases repetitives com: “Deixa de tenir por”, “no n’hi ha per tant”, “has de ser valenta”, “no ploris que no passa res”... D’aquesta manera s’ha produït una gestió desfavorable i oprimida pels infants vers aquest sentiment, quan realment pot ser un signe d’alarma, si aquesta por es pateix en un temps prolongat. Cal que hi hagi un bon acompanyament per part dels adults per a comprendre que no s’han d’avergonyir de sentir por, i la literatura és un recurs essencial per ajudar els infants a gestionar les seves emocions. Transmetre confiança, seguretat, comprensió, tranquil·litat a través dels àlbums il·lustrats és fonamental per tal que les primeres pors no s’acabin convertint en fòbies. El present treball s’ha articulat a partir de l’objectiu “Caracteritzar la representació de la por en els àlbums il·lustrats infantils publicats a Catalunya”; s’ha realitzat una fonamentació teòrica que ha permès posar en relleu les característiques de l’emoció de la por, ressaltar que la literatura actual connecta el lector/a amb els protagonistes de les obres infantils, fet que facilita la superació dels temors. Alhora s’ha incidit en els trets importants de l’àlbum il·lustrat. Seguidament, s’ha seleccionat una mostra de quinze àlbums il·lustrats dirigits als més petits i als primers lectors per a obtenir uns resultats, que han permès evidenciar que la majoria de les pors actuals representades en el corpus literari són: a la foscor, a l’autonomia i el control d’esfínters; manifestades majoritàriament a través del component visual i que part d’aquestes, s’aconsegueixen superar amb l’ajuda d’un adult proper.ca
dc.format.extent74pca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjectLiteratura infantilca
dc.subjectPorca
dc.subjectEducació literàriaca
dc.subjectCorpusca
dc.subjectÀlbum il·lustratca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiquesca
dc.titleCaracterització de la por en els àlbums il·lustrats infantils publicats a Catalunyaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacPor en els infantsca
dc.subject.lemacLlibres d'imatges per a infantsca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Didàctiques [20]
    Elements relacionats amb les didàctiques de ciència, arts, espais, llengua, etc.

Mostra el registre d'unitat simple