Mostra el registre d'unitat simple
Caracterització de la por en els àlbums il·lustrats infantils publicats a Catalunya
dc.contributor | Correro Iglesias, Cristina | |
dc.contributor.author | Xandri Ribalta, Gemma | |
dc.date.accessioned | 2024-02-27T14:25:56Z | |
dc.date.available | 2024-02-27T14:25:56Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1264 | |
dc.description.abstract | Vivim en una societat on es reprimeix l’emoció de la por, fins i tot es nega; quan aquesta és imprescindible per a sobreviure, per no estar exposats a perills constants. Al llarg del temps, s’han transmès frases repetitives com: “Deixa de tenir por”, “no n’hi ha per tant”, “has de ser valenta”, “no ploris que no passa res”... D’aquesta manera s’ha produït una gestió desfavorable i oprimida pels infants vers aquest sentiment, quan realment pot ser un signe d’alarma, si aquesta por es pateix en un temps prolongat. Cal que hi hagi un bon acompanyament per part dels adults per a comprendre que no s’han d’avergonyir de sentir por, i la literatura és un recurs essencial per ajudar els infants a gestionar les seves emocions. Transmetre confiança, seguretat, comprensió, tranquil·litat a través dels àlbums il·lustrats és fonamental per tal que les primeres pors no s’acabin convertint en fòbies. El present treball s’ha articulat a partir de l’objectiu “Caracteritzar la representació de la por en els àlbums il·lustrats infantils publicats a Catalunya”; s’ha realitzat una fonamentació teòrica que ha permès posar en relleu les característiques de l’emoció de la por, ressaltar que la literatura actual connecta el lector/a amb els protagonistes de les obres infantils, fet que facilita la superació dels temors. Alhora s’ha incidit en els trets importants de l’àlbum il·lustrat. Seguidament, s’ha seleccionat una mostra de quinze àlbums il·lustrats dirigits als més petits i als primers lectors per a obtenir uns resultats, que han permès evidenciar que la majoria de les pors actuals representades en el corpus literari són: a la foscor, a l’autonomia i el control d’esfínters; manifestades majoritàriament a través del component visual i que part d’aquestes, s’aconsegueixen superar amb l’ajuda d’un adult proper. | ca |
dc.format.extent | 74p | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | Literatura infantil | ca |
dc.subject | Por | ca |
dc.subject | Educació literària | ca |
dc.subject | Corpus | ca |
dc.subject | Àlbum il·lustrat | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques | ca |
dc.title | Caracterització de la por en els àlbums il·lustrats infantils publicats a Catalunya | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Por en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Llibres d'imatges per a infants | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Didàctiques [20]
Elements relacionats amb les didàctiques de ciència, arts, espais, llengua, etc.