Mostra el registre d'unitat simple
Efectes d’una intervenció educativa per millorar la detecció precoç de l’ictus: proposta d’estudi
dc.contributor | Tárrega Larrea, Salomé | |
dc.contributor.author | Pérez Ruiz, Nerea | |
dc.date.accessioned | 2023-01-20T13:23:25Z | |
dc.date.available | 2023-01-20T13:23:25Z | |
dc.date.issued | 2022-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1178 | |
dc.description.abstract | Introducció: L’ictus és una malaltia greu del sistema cerebrovascular que provoca una gran morbiditat i dependència. La falta de coneixements sobre aquesta patologia pot comportar que la població no sàpiga reconèixer els primers símptomes i actuar adequadament i ràpidament. Objectiu: Avaluar els efectes d’una intervenció educativa sobre detecció precoç d’un ictus, dirigida a persones que presenten factors de risc de patir un ictus i als seus familiars. Metodologia: Disseny experimental multicèntric amb grup control. Es proposa una intervenció educativa on participaran els CAP de Navarcles i de Santpedor, dirigida a augmentar els coneixements relacionats amb l’ictus. Els coneixements s’organitzen en diferents sessions per tractar el concepte d’ictus, la simptomatologia associada i l’actitud davant d’aquesta, així com els factors de risc. S’aplicarà un qüestionari als participants, pre i post intervenció, i als 6 i 12 mesos després de la intervenció amb la finalitat d’obtenir dades sociodemogràfiques, coneixements generals de l’ictus i l’actitud davant dels símptomes. Quant a l’efectivitat de la intervenció educativa, s’espera un canvi significatiu de la puntuació assolida en el qüestionari de coneixements pre-post intervenció. Per determinar aquesta efectivitat s’emprarà una ANOVA mixta de doble via per comprovar si la intervenció és efectiva i si es mantenen els coneixements en el temps. Conclusions: S’espera que aquesta intervenció educativa augmenti els coneixements necessaris per poder disminuir el temps de detecció d’un ictus, així com conèixer si al cap de 6 o 12 mesos seria necessari fer recordatoris per a preservar aquests coneixements apresos i que es mantinguin en el temps. | ca |
dc.format.extent | 45 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | Ictus, detecció precoç, intervenció educativa, coneixements, seguiment, stroke, early detection, educational intervention, knowledge, follow-up. | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Infermeria::Atenció a la Comunitat::Promoció Salut/Educació per la Salut | ca |
dc.title | Efectes d’una intervenció educativa per millorar la detecció precoç de l’ictus: proposta d’estudi | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Educació sanitària | ca |
dc.subject.lemac | Infart cerebral | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Adult [114]