Mostra el registre d'unitat simple
Els contes infantils per conscienciar sobre el desenvolupament d’infants amb TDL i reduir el risc d’exclusió
dc.contributor | Sebastián Lázaro, Diana | |
dc.contributor.author | Llobet Castro, Carla | |
dc.date.accessioned | 2022-11-11T11:03:46Z | |
dc.date.available | 2022-11-11T11:03:46Z | |
dc.date.issued | 2022-06-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10609/146792 | |
dc.description.abstract | Els nens i nenes amb trastorn del desenvolupament del llenguatge (TDL) presenten dificultats tant a l’escala lingüística com cognitiva i social, patint un major risc d'exclusió i assetjament escolar. Aquest treball de final de grau pretén conèixer si la creació d’un conte infantil, dirigit principalment als infants, però també a la població en general, pot facilitar la sensibilització i la comprensió del desenvolupament dels infants amb TDL de 4 a 12 anys i reduir el risc d’assetjament i exclusió. Així doncs, aquest conte tracta de ser una eina senzilla i visual per disminuir aquest problema i, conseqüentment, millorar la qualitat de vida dels infants amb trastorn del desenvolupament del llenguatge. Per analitzar l’eficàcia d’aquesta eina es va fer ús d’un qüestionari ad hoc. pre. i post. intervenció. Els resultats van revelar diferències estadísticament significatives entre les respostes donades abans i després de la intervenció. La conclusió és que el conte ha tingut un efecte positiu en els nens i nenes de totes les edats. | ca |
dc.description.abstract | Children with language developmental disorder (DLD) have language, cognitive and social difficulties, and are at greater risk of exclusion and bullying. This final degree project consists in finding out if the creation of a children's story, aimed mainly at children, but also at the general population, can facilitate awareness and understanding of the development of children with TDL from 4 to 12 years and reduce the risk of harassment and exclusion. Thus, this story aims to be a simple and visual tool to reduce this problem and, consequently, to improve the quality of life of children with language development disorder. An ad hoc. questionnaire was used to analyse the effectiveness of this tool. pre. and post. intervention. The results revealed statistically significant differences between responses given before and after the intervention. Therefore, we conclude that the story has had a positive effect on children of all ages. | ca |
dc.format.extent | 47 | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.subject | Trastorn específic del llenguatge | ca |
dc.subject | Trastorn del desenvolupament del llenguatge | ca |
dc.subject | Conte infantil | ca |
dc.title | Els contes infantils per conscienciar sobre el desenvolupament d’infants amb TDL i reduir el risc d’exclusió | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Trastorn específic del llenguatge | ca |
dc.subject.lemac | Trastorns del llenguatge en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Contes infantils | ca |
dc.subject.lemac | Assetjament -- Prevenció | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |