Els contes infantils per conscienciar sobre el desenvolupament d’infants amb TDL i reduir el risc d’exclusió
Visualitza/ Obre
Data
2022-06-22Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Els nens i nenes amb trastorn del desenvolupament del llenguatge (TDL) presenten dificultats
tant a l’escala lingüística com cognitiva i social, patint un major risc d'exclusió i assetjament
escolar. Aquest treball de final de grau pretén conèixer si la creació d’un conte infantil, dirigit
principalment als infants, però també a la població en general, pot facilitar la sensibilització i
la comprensió del desenvolupament dels infants amb TDL de 4 a 12 anys i reduir el risc
d’assetjament i exclusió. Així doncs, aquest conte tracta de ser una eina senzilla i visual per
disminuir aquest problema i, conseqüentment, millorar la qualitat de vida dels infants amb
trastorn del desenvolupament del llenguatge. Per analitzar l’eficàcia d’aquesta eina es va fer
ús d’un qüestionari ad hoc. pre. i post. intervenció. Els resultats van revelar diferències
estadísticament significatives entre les respostes donades abans i després de la intervenció.
La conclusió és que el conte ha tingut un efecte positiu en els nens i nenes de totes les edats. Children with language developmental disorder (DLD) have language, cognitive and social
difficulties, and are at greater risk of exclusion and bullying. This final degree project consists
in finding out if the creation of a children's story, aimed mainly at children, but also at the
general population, can facilitate awareness and understanding of the development of children
with TDL from 4 to 12 years and reduce the risk of harassment and exclusion. Thus, this story
aims to be a simple and visual tool to reduce this problem and, consequently, to improve the
quality of life of children with language development disorder. An ad hoc. questionnaire was
used to analyse the effectiveness of this tool. pre. and post. intervention. The results revealed
statistically significant differences between responses given before and after the intervention.
Therefore, we conclude that the story has had a positive effect on children of all ages.