Mostra el registre d'unitat simple
Valorar la utilitat de combinar tens amb aprenentatge diferencial en pacients amb ictus subaguts per millorar la marxa. Proposta d’intervenció
dc.contributor | Masbernat Almenara, Maria | |
dc.contributor.author | Rosset i Garric, Queralt | |
dc.date.accessioned | 2022-11-08T09:48:04Z | |
dc.date.available | 2022-11-08T09:48:04Z | |
dc.date.issued | 2022-05-17 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1129 | |
dc.description.abstract | RESUM Introducció: L’ictus és un dels principals problemes sociosanitaris a tot al món i ocasiona una important despesa sanitària. S’utilitzen diferents teràpies per a la rehabilitació d’aquests pacients, però els resultats no són òptims. Per això se segueix treballant en la cerca de noves estratègies terapèutiques. Però algunes d’elles, com la teràpia amb robots, són costoses i difícils de realitzar a casa. Objectius: Combinar la rehabilitació convencional (RC) amb dues tècniques senzilles i de baix cost (la neuroestimulació elèctrica transcutània (TENS) i l’Aprenentatge Diferencial (AD)), per millorar l’efectivitat de la RC en pacients amb ictus subaguts amb alteració de la marxa. Mètodes: Assaig clínic aleatoritzat i controlat de 42 participants en 3 grups de tractament durant vuit setmanes. El grup control realitza tres sessions setmanals d’una hora de RC i, dels dos grups intervenció, un fa la mateixa RC però s’hi afegirà TENS i AD i l’altre la mateixa RC però amb TENS sham i AD. L’estudi és a doble cec. Resultats: S’analitzen els pacients segons l’anàlisi per intenció a tractar. S’espera que tots els grups hagin millorat al final de la intervenció però que els resultats del grup AD i, encara més, del grup TENS + AD, siguin millors. Discussió: Aquest estudi pot obrir noves portes a estratègies futures de tractament i nous camps d’estudis en el camp de la neurorehabilitació atenent que les dues tècniques han demostrat tenir un bon impacte per separat i que tot fa suposar que potencien el seu efecte. | ca |
dc.description.abstract | ABSTRACT Introduction: Stroke is one of the main socio-health problems worldwide and causes significant health care costs. Different therapies are used to rehabilitate these patients, but the results are not optimal. Therefore, we continue to work on new therapeutic strategies. However, some of them, such as robotic therapy, are expensive and difficult to carry out at home. Objectives: To combine conventional rehabilitation (CR) with two simple and low-cost techniques (transcutaneous electrical nerve stimulation (TENS) and differential learning (DL)) to improve the effectiveness of CR in patients with subacute stroke with impaired gait. Methods: Randomised and controlled clinical trial of 42 participants in 3 treatment groups for eight weeks. The control group performs three onehour CR sessions per week and, in the two intervention groups, one performs the same CR but with the addition of TENS and AD, and the other the same CR but with TENS sham and AD. The study is a double-blind study. Results: Patients are analysed according to the analysis by intention to treat. It is expected that all groups will have improved at the end of the intervention but the results of the AD group and, even more, the TENS + AD group, will be better. Discussion: This study may open new doors to future treatment strategies and new fields of study in the field of neurorehabilitation, given that the two techniques have been shown to have a good impact separately and everything suggests that they enhance their effect. | ca |
dc.format.extent | 36 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | stroke, neurological rehabilitation, therapeutics, transcutaneous electric nerve stimulation, learning | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Fisioteràpia a les patologies més freqüents del sistema nerviós | ca |
dc.title | Valorar la utilitat de combinar tens amb aprenentatge diferencial en pacients amb ictus subaguts per millorar la marxa. Proposta d’intervenció | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Malalties cerebrovasculars -- Pacients -- Rehabilitació | ca |
dc.subject.lemac | Trastorns de la marxa -- Pacients -- Rehabilitació | ca |
dc.subject.lemac | Infart cerebral -- Pacients -- Rehabilitació | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
dc.subject.classification3 | Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Ictus [condició de salut] | ca |
dc.subject.classification3 | Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Trastorns de la marxa [condició de salut] | ca |
dc.subject.classification3 | Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::TENS [estratègia terapèutica] | ca |
dc.subject.classification3 | Descriptors::Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència::Aprenentatge diferencial [estratègia terapèutica] | ca |
dc.subject.classification | Fisioteràpia::Neurologia. Fisioteràpia i Neurociència | ca |