• català
    • español
    • English
    • català
    • español
    • English
  • Inicia la sessió
home
Fundació Universitària del Bages
Visualitza l'element 
  •   Repositori
  • Infermeria
  • Infància/Adolescència
  • Visualitza l'element
  •   Repositori
  • Infermeria
  • Infància/Adolescència
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experiències dels professionals d'infermeria que atenen infants amb trastorns de l'espectre autista, als centres d'atenció primària de la comarca del Bages

Thumbnail
Visualitza/Obre
2021_5_10302_49_206_EdurSierraRos1007146 (1).pdf (639.1Kb)
Data
2022-06-10
Autor
Sierra-Ros, Edur
Tutor/director
Maldonado Manzano, Eduard
Tipus de treball
Projecte de recerca
Condicions d'accés
Accés restringit
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Abstract
Introducció: Els trastorns d'espectre autista (TEA) són una discapacitat del desenvolupament que és manifesta en els tres primers anys de vida. Provocant dificultats en la interacció social i en la comunicació. Segons l'Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, la incidència és d'uns 60 casos per cada 10.000 nens. Aquest fet provoca que els professionals d'infermeria tinguin més complicacions a l'hora de realitzar un seguiment dels infants diagnosticats amb TEA. Objectiu: Analitzar i interpretar les vivències i percepcions dels infermers i infermeres de pediatria amb pacients diagnosticats amb algun Trastorn de l'Espectre Autistes en l'àmbit del Centre d'Atenció Primeria (CAP) de la comarca del Bages, durant el curs 2021 i 2022. Metodologia: Estudi en base a una metodologia qualitativa, amb un enfocament teòric fenomenològic de caràcter descriptiu. Els participants de referència són les infermeres i els infermers que exerceixin als CAPs de la comarca del Bages i que donin consulta a infants diagnosticats amb algun TEA. El mostreig serà de tipus no probabilístic i de conveniència. La recollida de dades serà mitjançant una triangulació de tècniques: les entrevistes semiestructurada, el grup focal i el diari de camp. Conclusions: Amb aquest estudi hem pogut analitzar de forma holística les experiències i vivències del professional d’infermeria i la seva importància alhora de realitzar un seguiment a un infant amb TEA.
Paraules clau
Trastorn de l’espectre autista, metodologia qualitativa, fenomenològic, pediatria, professionals d’infermeria, atenció primària, autism spectrum disorder, qualitative methodology, phenomenological, pediatrics, nursing professionals, primary care
Matèries
Atenció primària -- Catalunya Central , Infants autistes , Infermera i pacient
Sublínia de treball
Infermeria::Infància/Adolescència::Salut Mental
URI
http://repositori.umanresa.cat/1/1109
Col·leccions
  • Infància/Adolescència [28]

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris
 

 

Explora

Tot el RepositoriComunitats i col·leccionsPer data de publicacióAutorsTítolsMatèriesSublínies de treballDescriptorsAquesta col·leccióPer data de publicacióAutorsTítolsMatèriesSublínies de treballDescriptors

El meu compte

Inicia la sessióRegistre

Statistics

View Usage Statistics

Fundació Universitària del Bages / Av. Universitària, 4-6 / T. 93 877 41 79 / 08242 Manresa (Barcelona) / fub@fub.edu
Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris