Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorMampel Alandete, Sílvia
dc.contributor.authorLàzaro Gel, Mar
dc.date.accessioned2022-07-27T07:47:29Z
dc.date.available2022-07-27T07:47:29Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1101
dc.description.abstractEl treball presentat investiga el tractament de la transsexualitat infantil a les escoles, concretament a la segona etapa d’Educació Infantil. L’estudi ha seguit una línia teòrica que qüestiona l’organització social dualista i binària, reivindicant un nou model basat en la multiplicitat de gèneres (Gavilán, 2018 i Núñez, 2016). L’objectiu principal d’aquest treball ha estat fer una anàlisi de com aborden els/les mestres d’aquest cicle les identitats dissidents, nconcretament la transsexualitat. Tenint en compte: la formació, la reflexió, i la inclusió, en els materials didàctics i les actituds dels/les docents, independentment de si hi ha alumnes transsexuals als centres o no. La metodologia que s'ha emprat ha estat la d'investigació mixta, per una banda, quantitativa, a partir d'enquestes passades al professorat del segon cicle d'infantil i qualitativa, mitjançant una entrevista amb la mare d'un infant trans. Els resultats obtinguts mostren el desconeixement i la poca formació dels/les mestres envers les identitats dissidents, concretament la transsexualitat infantil i la poca visibilitat d'aquests/es alumnes als centres escolars. Les conclusions de la recerca traslladen els resultats obtinguts, l’anàlisi i els aspectes a millorar en l'aplicació d’un autèntic model inclusiu a les aules d’infantil envers les identitats dissidents.ca
dc.description.abstractThe submitted work explores how schools deal with child transsexuality issues, particularly in the preschool stage (ages 3 to 6). The study calls into question the conventional binary gender model and defends a new model based on the multiplicity of genders (Gavilán, 2018 i Núñez, 2016). The main objective of this work is to analyze how preschool teachers address issues like dissident identities, with an emphasis on transsexuality. This analysis assesses the presence of training, reflection, and inclusion in teaching materials and in the attitudes of teachers, regardless of whether or not there are transsexual pupils in the centers. This research process followed a mixed methodology. On the one hand, quantitative, using the data from surveys made to preschool teachers. And on the other hand, qualitative, through an interview with the mother of a transsexual child. The conclusions at the end of this work explain the obtained results, the analysis that led to them and some possible ways to improve the application of an inclusive gender model in preschool classroomca
dc.format.extent74 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectTranssexualitat infantilca
dc.subjectIdentitats dissidentsca
dc.subjectSocietat binàriaca
dc.subjectChild transsexualityca
dc.subjectDissident identitiesca
dc.subjectBinary societyca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Coeducacióca
dc.titleTranssexualitat a les aules d'infantil: Reflexions sobre un nou model pedagògicca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacTranssexualitat -- Educació infantilca
dc.subject.lemacIdentitat de gènere en l'educacióca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Societat [24]
    Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain