Transsexualitat a les aules d'infantil: Reflexions sobre un nou model pedagògic
Date
2022-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
El treball presentat investiga el tractament de la transsexualitat infantil a les escoles, concretament a la segona etapa d’Educació Infantil. L’estudi ha seguit una línia teòrica que qüestiona l’organització social dualista i binària, reivindicant un nou model basat en la multiplicitat de gèneres (Gavilán, 2018 i Núñez, 2016). L’objectiu principal d’aquest treball ha estat fer una anàlisi de com aborden els/les mestres d’aquest cicle les identitats dissidents, nconcretament la transsexualitat. Tenint en compte: la formació, la reflexió, i la inclusió, en els materials didàctics i les actituds dels/les docents, independentment de si hi ha alumnes transsexuals als centres o no. La metodologia que s'ha emprat ha estat la d'investigació mixta, per una banda, quantitativa, a partir d'enquestes passades al professorat del segon cicle d'infantil i qualitativa, mitjançant una entrevista amb la mare d'un infant trans. Els resultats obtinguts mostren el desconeixement i la poca formació dels/les mestres envers les identitats dissidents, concretament la transsexualitat infantil i la poca visibilitat d'aquests/es alumnes als centres escolars. Les conclusions de la recerca traslladen els resultats obtinguts, l’anàlisi i els aspectes a millorar en l'aplicació d’un autèntic model inclusiu a les aules d’infantil envers les identitats dissidents. The submitted work explores how schools deal with child transsexuality issues,
particularly in the preschool stage (ages 3 to 6). The study calls into question the
conventional binary gender model and defends a new model based on the multiplicity
of genders (Gavilán, 2018 i Núñez, 2016). The main objective of this work is to
analyze how preschool teachers address issues like dissident identities, with an
emphasis on transsexuality. This analysis assesses the presence of training,
reflection, and inclusion in teaching materials and in the attitudes of teachers,
regardless of whether or not there are transsexual pupils in the centers.
This research process followed a mixed methodology. On the one hand, quantitative,
using the data from surveys made to preschool teachers. And on the other hand,
qualitative, through an interview with the mother of a transsexual child.
The conclusions at the end of this work explain the obtained results, the analysis that
led to them and some possible ways to improve the application of an inclusive gender
model in preschool classroom
Keywords
Transsexualitat infantil , Identitats dissidents , Societat binària , Child transsexuality , Dissident identities , Binary societyxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Transsexualitat -- Educació infantil , Identitat de gènere en l'educacióCollections
- Societat [24]
The following license files are associated with this item: