Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorForestello, Ana María
dc.contributor.authorUrrea Gómez, Marta
dc.date.accessioned2022-07-15T07:56:05Z
dc.date.available2022-07-15T07:56:05Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1091
dc.description.abstractLa separació i el divorci dels progenitors és un fet que ha augmentat amb el pas dels anys i el qual afecta els infants en diversos àmbits. De fet, la taxa de divorcis de Catalunya és molt més elevada que la mitjana espanyola. D’aquesta manera, l’objectiu del treball és fer un estudi per identificar el suport que necessiten els nens i nenes de tres a sis anys que viuen una situació de separació o divorci per part dels seus progenitors, tenint en compte el seu comportament durant aquest procés. El present Treball de Final de Grau tracta sobre l’afectació del divorci o la separació dels progenitors en infants de tres a sis anys i com ha de ser l’actuació de les docents envers aquestes situacions. Per assolir l’objectiu principal de la investigació, s’ha dut a terme, per una banda la recerca d’informació sobre experts i altres professionals que han observat i analitzat els comportaments dels infants durant la separació dels seus progenitors. Per altra banda, s’han realitzat entrevistes a docents i famílies a partir de les quals s’ha elaborat una taula de categories, amb l’objectiu d’analitzar i avaluar els resultats obtinguts. Finalment, a partir de l’anàlisi de resultats s’ha pogut concloure que hi ha un patró de comportament que es repeteix en molts dels infants, tot i que cal tenir en compte quin és el seu grau d’exposició en els conflictes interparentals. Tanmateix, el paper dels docents esdevé fonamental, tant amb l’infant com amb els progenitorsca
dc.description.abstractSeparation and divorce of parents is a fact that has increased over the years and affects children in various areas. The divorce rate in Catalonia is much higher than the Spanish average. Thus, the work aims to make a study to identify the support needed by children aged three to six who live in a separation or divorce by their parents, considering their behavior during this process. This Final Degree Project deals with the impact of divorce or parental separation on children aged three to six and how teachers should act in these situations. To achieve the main objective of the research has been carried out, on the one hand, the search for information from experts and other professionals who have observed and analyzed the behaviors of children during the separation of their parents. On the other hand, interviews were conducted with teachers and families from which a table of categories was prepared, to analyze and evaluate the results obtained. Finally, from the analysis of the results, it has been concluded that there is a pattern of behavior that is repeated in many of the children, although it is necessary to consider the degree of exposure in interparental conflicts. However, the role of teachers becomes crucial, both with the child and with the parents.ca
dc.format.extent59 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjectDivorcica
dc.subjectInfantsca
dc.subjectFamíliaca
dc.subjectEscola infantilca
dc.subjectParvularica
dc.subjectRecursos didàcticsca
dc.subjectDivorceca
dc.subjectChildrenca
dc.subjectFamilyca
dc.subjectSchoolca
dc.subjectKindergartenca
dc.subjectTeaching resourcesca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Famíliaca
dc.titleL'afectació del divorci en els infants i com afrontar-ho a l'aulaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacDivorcica
dc.subject.lemacEmocions en els infantsca
dc.subject.lemacEducació infantilca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Societat [24]
    Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres

Mostra el registre d'unitat simple