L'afectació del divorci en els infants i com afrontar-ho a l'aula
Visualitza/ Obre
Data
2022-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
La separació i el divorci dels progenitors és un fet que ha augmentat amb el pas dels anys i el qual afecta els infants en diversos àmbits. De fet, la taxa de divorcis de Catalunya és molt més elevada que la mitjana espanyola. D’aquesta manera, l’objectiu del treball és fer un estudi per identificar el suport que necessiten els nens i nenes de tres a sis anys que viuen una situació de separació o divorci per part dels seus progenitors, tenint en compte el seu comportament durant aquest procés.
El present Treball de Final de Grau tracta sobre l’afectació del divorci o la separació dels progenitors en infants de tres a sis anys i com ha de ser l’actuació de les docents envers aquestes situacions. Per assolir l’objectiu principal de la investigació, s’ha dut a terme, per una banda la recerca d’informació sobre experts i altres professionals que han observat i analitzat els comportaments dels infants durant la separació dels seus progenitors. Per altra banda, s’han realitzat entrevistes a docents i famílies a partir de les quals s’ha elaborat una taula de categories, amb l’objectiu d’analitzar i avaluar els resultats obtinguts.
Finalment, a partir de l’anàlisi de resultats s’ha pogut concloure que hi ha un patró de comportament que es repeteix en molts dels infants, tot i que cal tenir en compte quin és el seu grau d’exposició en els conflictes interparentals. Tanmateix, el paper dels docents esdevé fonamental, tant amb l’infant com amb els progenitors Separation and divorce of parents is a fact that has increased over the years and
affects children in various areas. The divorce rate in Catalonia is much higher than the
Spanish average. Thus, the work aims to make a study to identify the support needed
by children aged three to six who live in a separation or divorce by their parents,
considering their behavior during this process.
This Final Degree Project deals with the impact of divorce or parental separation on
children aged three to six and how teachers should act in these situations. To achieve
the main objective of the research has been carried out, on the one hand, the search
for information from experts and other professionals who have observed and analyzed
the behaviors of children during the separation of their parents. On the other hand,
interviews were conducted with teachers and families from which a table of categories
was prepared, to analyze and evaluate the results obtained.
Finally, from the analysis of the results, it has been concluded that there is a pattern
of behavior that is repeated in many of the children, although it is necessary to consider
the degree of exposure in interparental conflicts. However, the role of teachers
becomes crucial, both with the child and with the parents.
Paraules clau
Divorci , Infants , Família , Escola infantil , Parvulari , Recursos didàctics , Divorce , Children , Family , School , Kindergarten , Teaching resourcesSublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::FamíliaCol·leccions
- Societat [24]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: