Mostra el registre d'unitat simple
Estudi de l'impacte social de l'agressivitat en l'etapa d'infantil
dc.contributor | Quesada Pallarès, Carla | |
dc.contributor.author | Gras Badia, Meritxell | |
dc.date.accessioned | 2022-07-14T08:54:19Z | |
dc.date.available | 2022-07-14T08:54:19Z | |
dc.date.issued | 2022-06-02 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1090 | |
dc.description.abstract | El present Treball Final de Grau tracta sobre quin impacte té l’agressivitat en les aules d’Educació Infantil amb la finalitat d’analitzar les diverses situacions d’agressivitat en el dia a dia a l’aula amb infants de 5-6 anys. S’ha dut a terme a partir d’una metodologia mixta, en tres observacions d’aula i dues entrevistes. Per assolir l’objectiu principal de la investigació, s’ha realitzat un estudi de cas d’un centre educatiu del Bages que, tot adaptant la graella COPRAG (2016), i aplicant-la a 24 infants d’entre 5 i 6 anys. Els resultats apunten que destaca en primer lloc l’agressivitat física, seguidament la verbal i per últim, la d’exclusió de joc. L’agressivitat a les escoles és un element comú en el dia a dia i és important, tant pels alumnes com pels educadors/es, tractar-ho a temps i evitar possibles problemes majors per tal d’aconseguir viure en una societat millor i afavorir la convivència. Per això, cal tenir en compte que hi influiran els tres agents educatius: l’escola, la família (entorn) i els infants. | ca |
dc.description.abstract | This Final Degree Project deals with the impact of aggressiveness in preschool classrooms in order to analyze the different situations of aggressiveness in the day-today life in the classroom with children from 5-6 years old. It has been carried out based on a mixed methodology, in three classroom observations and two interviews. To achieve the main objective of the research, a case study has been carried out of an educational center in Bages that, adapting the COPRAG grid (2016), and applying it to 24 children between 5 and 6 years old. The results indicate that physical aggression stands out first, followed by verbal and ultimately game exclusion. Aggression in schools is a common element in everyday life and it is important, both for students and educators, to deal with it on time and avoid possible major problems to achieve living in a better society and promote coexistence. Therefore, it should be borne in mind that the three educational agents will influence them: the school, the family (environment) and the children. | ca |
dc.format.extent | 44 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.subject | agressivitat | ca |
dc.subject | infància | ca |
dc.subject | conductes disruptives | ca |
dc.subject | rol del docent | ca |
dc.subject | aggressiveness | ca |
dc.subject | childhood | ca |
dc.subject | disruptive behaviors | ca |
dc.subject | teachers’ role | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Emocions | ca |
dc.title | Estudi de l'impacte social de l'agressivitat en l'etapa d'infantil | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Agressivitat en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Educació infantil | ca |
dc.subject.lemac | Mestres -- Actituds | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Psicologia [59]
Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament