Estudi de l'impacte social de l'agressivitat en l'etapa d'infantil
Ver/descargar
Fecha
2022-06-02Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
El present Treball Final de Grau tracta sobre quin impacte té l’agressivitat en les aules d’Educació Infantil amb la finalitat d’analitzar les diverses situacions d’agressivitat en el dia a dia a l’aula amb infants de 5-6 anys. S’ha dut a terme a partir d’una metodologia mixta, en tres observacions d’aula i dues entrevistes. Per assolir l’objectiu principal de la investigació, s’ha realitzat un estudi de cas d’un centre educatiu del Bages que, tot adaptant la graella COPRAG (2016), i aplicant-la a 24 infants d’entre 5 i 6 anys. Els resultats apunten que destaca en primer lloc l’agressivitat física, seguidament la verbal i per últim, la d’exclusió de joc. L’agressivitat a les escoles és un element comú en el dia a dia i és important, tant pels alumnes com pels educadors/es, tractar-ho a temps i evitar possibles problemes majors per tal d’aconseguir viure en una societat millor i afavorir la convivència. Per això, cal tenir en compte que hi influiran els tres agents educatius: l’escola, la família (entorn) i els infants. This Final Degree Project deals with the impact of aggressiveness in preschool
classrooms in order to analyze the different situations of aggressiveness in the day-today life in the classroom with children from 5-6 years old.
It has been carried out based on a mixed methodology, in three classroom observations
and two interviews. To achieve the main objective of the research, a case study has been
carried out of an educational center in Bages that, adapting the COPRAG grid (2016),
and applying it to 24 children between 5 and 6 years old.
The results indicate that physical aggression stands out first, followed by verbal and
ultimately game exclusion. Aggression in schools is a common element in everyday life
and it is important, both for students and educators, to deal with it on time and avoid
possible major problems to achieve living in a better society and promote coexistence.
Therefore, it should be borne in mind that the three educational agents will influence
them: the school, the family (environment) and the children.
Palabras clave
agressivitat , infància , conductes disruptives , rol del docent , aggressiveness , childhood , disruptive behaviors , teachers’ roleLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsColecciones
- Psicologia [59]