Mostra el registre d'unitat simple
Anàlisi dels estereotips de gènere en els patis educatius del segon cicle d'educació infantil
dc.contributor | Vázquez Carrasco, Loli | |
dc.contributor.author | Galobart Corominas, Mar | |
dc.date.accessioned | 2022-07-07T10:18:43Z | |
dc.date.available | 2022-07-07T10:18:43Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/1085 | |
dc.description.abstract | El present treball de final de grau tracta sobre els estereotips de gènere i com aquests es poden veure reflectits en el joc simbòlic dels infants en el pati educatiu, tenint en compte que l'espai del pati educatiu és on els infants reprodueixen més els rols de gènere que han vist en altres entorns socials (Ciocoletto, 2020 i García-Ramírez, 2014). L'objectiu del treball és fer un estudi per analitzar si un espai d'un pati educatiu del segon cicle d'educació infantil influeix en la reproducció dels estereotips de gènere dels infants en el joc simbòlic. Per tal de poder donar resposta a la pregunta d'investigació s'ha dut a terme una metodologia mixta tot utilitzant dues tècniques diferents: l'observació i l'entrevista. La mostra amb la qual s'ha treballat ha sigut amb quaranta infants del segon cicle d'educació infantil i una mestra. Un cop obtinguts els resultats s'ha pogut arribar a la conclusió que a partir de l'observació de l'espai i els diferents grups d'infants, sí que hi ha una relació en com pot influir l'espai del pati educatiu en el fet que els nens i les nenes reprodueixin els estereotips de gènere. | ca |
dc.description.abstract | This dissertation is about gender stereotypes and how these can be played out in symbolic play in the schoolyard, considering that the space is where the children reproduce more the gender roles that they have seen in other social spaces (Ciocoletto, 2020 and García-Ramírez, 2014). The objective of the dissertation is to create a study to analyse if a schoolyard space of the second cycle of early childhood education influences the reproduction of the gender stereotypes of the children in a symbolic play. In order to answer the question, we used a mixed methodology with two techniques: observation and interview. We have worked with a sample of forty children from the second cycle of early childhood education and a teacher. Once we obtained the results, we arrived to the conclusion that by observing the space and the different groups of children, there is a relationship with how the schoolyard can influence that the children reproduce the gender stereotypes. | ca |
dc.format.extent | 85 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Socials-UVic | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject | patis educatius | ca |
dc.subject | infants | ca |
dc.subject | joc simbòlic | ca |
dc.subject | esteriotips de gènere | ca |
dc.subject | igualtat de gènere | ca |
dc.subject | gender stereotypes | ca |
dc.subject | schoolyards | ca |
dc.subject | gender equality | ca |
dc.subject | children | ca |
dc.subject | symbolic play | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Espais | ca |
dc.subject.classification2 | Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènere | ca |
dc.title | Anàlisi dels estereotips de gènere en els patis educatius del segon cicle d'educació infantil | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Open Access | ca |
dc.subject.lemac | Infants -- Esbarjo | ca |
dc.subject.lemac | Rol sexual en els infants | ca |
dc.subject.lemac | Jocs -- Aspectes simbòlics | ca |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |
Fitxers d'aquest element
Aquest element apareix a les col·leccions següents
-
Societat [24]
Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres