Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorVázquez Carrasco, Loli
dc.contributor.authorGalobart Corominas, Mar
dc.date.accessioned2022-07-07T10:18:43Z
dc.date.available2022-07-07T10:18:43Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1085
dc.description.abstractEl present treball de final de grau tracta sobre els estereotips de gènere i com aquests es poden veure reflectits en el joc simbòlic dels infants en el pati educatiu, tenint en compte que l'espai del pati educatiu és on els infants reprodueixen més els rols de gènere que han vist en altres entorns socials (Ciocoletto, 2020 i García-Ramírez, 2014). L'objectiu del treball és fer un estudi per analitzar si un espai d'un pati educatiu del segon cicle d'educació infantil influeix en la reproducció dels estereotips de gènere dels infants en el joc simbòlic. Per tal de poder donar resposta a la pregunta d'investigació s'ha dut a terme una metodologia mixta tot utilitzant dues tècniques diferents: l'observació i l'entrevista. La mostra amb la qual s'ha treballat ha sigut amb quaranta infants del segon cicle d'educació infantil i una mestra. Un cop obtinguts els resultats s'ha pogut arribar a la conclusió que a partir de l'observació de l'espai i els diferents grups d'infants, sí que hi ha una relació en com pot influir l'espai del pati educatiu en el fet que els nens i les nenes reprodueixin els estereotips de gènere.ca
dc.description.abstractThis dissertation is about gender stereotypes and how these can be played out in symbolic play in the schoolyard, considering that the space is where the children reproduce more the gender roles that they have seen in other social spaces (Ciocoletto, 2020 and García-Ramírez, 2014). The objective of the dissertation is to create a study to analyse if a schoolyard space of the second cycle of early childhood education influences the reproduction of the gender stereotypes of the children in a symbolic play. In order to answer the question, we used a mixed methodology with two techniques: observation and interview. We have worked with a sample of forty children from the second cycle of early childhood education and a teacher. Once we obtained the results, we arrived to the conclusion that by observing the space and the different groups of children, there is a relationship with how the schoolyard can influence that the children reproduce the gender stereotypes.ca
dc.format.extent85 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectpatis educatiusca
dc.subjectinfantsca
dc.subjectjoc simbòlicca
dc.subjectesteriotips de gènereca
dc.subjectigualtat de gènereca
dc.subjectgender stereotypesca
dc.subjectschoolyardsca
dc.subjectgender equalityca
dc.subjectchildrenca
dc.subjectsymbolic playca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiques::Espaisca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Cultura i gènereca
dc.titleAnàlisi dels estereotips de gènere en els patis educatius del segon cicle d'educació infantilca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacInfants -- Esbarjoca
dc.subject.lemacRol sexual en els infantsca
dc.subject.lemacJocs -- Aspectes simbòlicsca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Societat [24]
    Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain