Anàlisi dels estereotips de gènere en els patis educatius del segon cicle d'educació infantil
Visualitza/ Obre
Data
2022-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés obertMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
El present treball de final de grau tracta sobre els estereotips de gènere i com aquests
es poden veure reflectits en el joc simbòlic dels infants en el pati educatiu, tenint en
compte que l'espai del pati educatiu és on els infants reprodueixen més els rols de
gènere que han vist en altres entorns socials (Ciocoletto, 2020 i García-Ramírez, 2014).
L'objectiu del treball és fer un estudi per analitzar si un espai d'un pati educatiu del segon
cicle d'educació infantil influeix en la reproducció dels estereotips de gènere dels infants
en el joc simbòlic.
Per tal de poder donar resposta a la pregunta d'investigació s'ha dut a terme una
metodologia mixta tot utilitzant dues tècniques diferents: l'observació i l'entrevista. La
mostra amb la qual s'ha treballat ha sigut amb quaranta infants del segon cicle
d'educació infantil i una mestra.
Un cop obtinguts els resultats s'ha pogut arribar a la conclusió que a partir de
l'observació de l'espai i els diferents grups d'infants, sí que hi ha una relació en com pot
influir l'espai del pati educatiu en el fet que els nens i les nenes reprodueixin els
estereotips de gènere. This dissertation is about gender stereotypes and how these can be played out in
symbolic play in the schoolyard, considering that the space is where the children
reproduce more the gender roles that they have seen in other social spaces (Ciocoletto,
2020 and García-Ramírez, 2014). The objective of the dissertation is to create a study
to analyse if a schoolyard space of the second cycle of early childhood education
influences the reproduction of the gender stereotypes of the children in a symbolic play.
In order to answer the question, we used a mixed methodology with two techniques:
observation and interview. We have worked with a sample of forty children from the
second cycle of early childhood education and a teacher.
Once we obtained the results, we arrived to the conclusion that by observing the space
and the different groups of children, there is a relationship with how the schoolyard can
influence that the children reproduce the gender stereotypes.
Paraules clau
patis educatius , infants , joc simbòlic , esteriotips de gènere , igualtat de gènere , gender stereotypes , schoolyards , gender equality , children , symbolic playSublínia de treball
Eduació Infantil::Didàctiques::EspaisEduació Infantil::Societat::Cultura i gènere
Col·leccions
- Societat [24]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: