Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorNiort, Jannick
dc.contributor.authorArola Castro, Anna
dc.date.accessioned2022-07-06T10:16:47Z
dc.date.available2022-07-06T10:16:47Z
dc.date.issued2022-06-13
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1084
dc.description.abstractAmb el present Treball de Final de Grau es pretén, com a principal objectiu, analitzar la possible incidència del nivell socioeconòmic d’un individu en el seu nivell de creativitat i d’autoconcepte. Aquesta correspondència s’investigarà a través d’una fonamentació teòrica que tindrà el propòsit de contextualitzar l’estudi i presentar tot el conjunt d’idees, conceptes i antecedents relacionats amb els termes autoconcepte i creativitat; dos factors que, d’acord amb Garaigordobil (1997) esdevenen molt rellevants en la construcció de la identitat d’un individu. Per donar resposta a l’objectiu principal de la investigació, s’ha presentat un disseny metodològic quantitatiu, en el qual han participat 105 infants, 57 d’una escola d’alta complexitat i, per tant, amb un nivell socioeconòmic baix, i 48 d’una escola amb un nivell socioeconòmic mitjà. S’han fet servir els següents dos instruments: el Test de Abreacción y Evaluación de la Creatividad (TAEC), de Saturnino de la Torre (1991) i el test de Percepción del Autoconcepto Infantil (PAI), de Villa i Auzmendi (1999). Posteriorment a l’anàlisi dels resultats, s’ha pogut concloure que no s’observen diferències significatives en la creativitat dels infants de cada escola, però sí en el seu grau d’autoconcepte, ja que els nens i nenes de l’escola amb un nivell socioeconòmic més elevat presenten, generalment, un autoconcepte més positiu que els del centre d’alta complexitat. Els resultats haurien de donar pas a una reflexió conjunta de la comunitat escolar sobre la incidència del factor context socioeconòmic i cultural en la construcció del jo d’un individu.ca
dc.description.abstractThe main objective of this Final Degree Project is to analyze the possible impact of the child socioeconomic status on his/her level of creativity and selfconcept. This relationship is going to be investigated through a theoretical scheme that will have the purpose of contextualizing the study and presenting the whole set of ideas, concepts and background related to the terms self-concept and creativity; two factors that, according to Garaigordobil (1997), become relevant in the construction of an individual’s identity. To respond to the main objective of the research, a quantitative methodological design has been presented, in which 105 children, 57 students of a low socioeconomic level high-complex school and 48 of a medium socioeconomic level school have been participated. The following two instruments have been used: the Test de Abreacción y Evaluación de la Creatividad (TAEC), by Saturnino de la Torre (1991) and the Test de Percepción del Autoconcepto Infantil (PAI), by Villa and Auzmendi (1999). After analyzing the results, no significant differences in the children’s creativity in each school has been observed. Self-concept results, however, show significant differences between the centers, since school children with a higher socioeconomic level present more positive self-concept than those in the high complexity center. The results should clear the way to the school community reflection on the socioeconomic and cultural context impact on the construction of an individual’s self.ca
dc.format.extent68 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectEducació Infantil, Creativitat, Autoconcepte, Nivell socioeconòmicca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Creativitatca
dc.titleAutoconcepte, creativitat i nivell socioeconòmic: un estudi comparatiu en el segon cicle d’educació infantilca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacCreativitat en els infantsca
dc.subject.lemacAutoconcepteca
dc.subject.lemacAlumnes -- Condicions socialsca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain