Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorPons Vigués, Mariona
dc.contributor.authorMacias Trinidad, Lorena
dc.date.accessioned2022-07-06T07:44:27Z
dc.date.available2022-07-06T07:44:27Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1082
dc.description.abstractTenint en compte que en la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948, a l'article 26, esmenta que "tota persona té dret a l'educació" (Nacions Unides, 2015) el propòsit d'aquest treball és identificar si en situació d'hospitalització, es garanteix aquest dret. Així doncs, l'objectiu que es pretén assolir amb el present treball final de grau és conèixer les aules hospitalàries i el seu funcionament. Per a fer-ho possible, la metodologia emprada ha estat una investigació qualitativa tenint en compte que la recollida de dades i el període d'estudi ha sigut durant mes de novembre de l'any 2021 i els mesos de febrer i març de l'any 2022, partint de 5 entrevistes individuals i alhora, de l'assistència virtual a una sessió informativa a informants professionals de l'àmbit educatiu i sanitari. Obtenint com a resultats que la majoria d'aules hospitalàries tenen unes característiques bastant semblants, on predomina l'amplitud i la lluminositat de l'espai. A més a més, el rol dels docents de les aules hospitalàries és d'acompanyar als infants en l'estada i, tanmateix, oferir-los-hi recursos educatius per a garantir el seu dret a l'educació. Cal destacar que l'àmbit emocional pren molta importància en les estades hospitalàries i que tot i que en un principi no s'havia abordat en el present treball, finalment s'ha tingut en compte. A partir d'aquestes ens permeten arribar a la conclusió que, efectivament, les aules hospitalàries vetllen el dret dels infants a ser educats en situacions d'hospitalització.ca
dc.description.abstractGiven that the Universal Declaration of Human Rights of 1948, in Article 26, states that "everyone has the right to education" (United Nations, 2015) the purpose of this work is to identify whether in a situation of hospitalization, this right is guaranteed. Therefore, the aim of this final degree project is to get to know the hospital classrooms and how they work. To make this possible, the methodology used has been qualitative research considering that the data collection and the study period has been during the month of November of the year 2021 and the months of February and March of the year 2022, starting from 5 individual interviews and at the same time, from the virtual assistance to an informative session to professional informants of the educational and health field. As a result, most hospital classrooms have quite similar characteristics, where the breadth and brightness of the space predominate. In addition, the role of hospital classroom teachers is to accompany children during their stay and, at the same time, offer them educational resources to guarantee their right to education. It should be noted that the emotional field is very important in hospital stays and that although it was not initially addressed in the present work, it has finally been taken into account. These allow us to conclude that, in fact, hospital classrooms protect the right of children to be educated in hospital situations.ca
dc.format.extent72 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjectaules hospitalàriesca
dc.subjectinvestigació qualitativaca
dc.subjectentrevistesca
dc.subjectatenció a la diversitatca
dc.subjectdret a l'educacióca
dc.subjectpedagogia hospitalàriaca
dc.subjecthospital classroomsca
dc.subjectqualitative researchca
dc.subjectinterviewsca
dc.subjectattention to diversityca
dc.subjectthe right to educationca
dc.subjecthospital pedagogyca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Didàctiquesca
dc.titleEl procés educatiu de l'infant en l'aula hospitalàriaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacAules hospitalàriesca
dc.subject.lemacDret a l'educacióca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Didàctiques [20]
    Elements relacionats amb les didàctiques de ciència, arts, espais, llengua, etc.

Mostra el registre d'unitat simple