El procés educatiu de l'infant en l'aula hospitalària
View/ Open
Date
2022-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
Tenint en compte que en la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948, a l'article 26, esmenta que "tota persona té dret a l'educació" (Nacions Unides, 2015) el propòsit d'aquest treball és identificar si en situació d'hospitalització, es garanteix aquest dret. Així doncs, l'objectiu que es pretén assolir amb el present treball final de grau és conèixer les aules hospitalàries i el seu funcionament.
Per a fer-ho possible, la metodologia emprada ha estat una investigació qualitativa tenint en compte que la recollida de dades i el període d'estudi ha sigut durant mes de novembre de l'any 2021 i els mesos de febrer i març de l'any 2022, partint de 5 entrevistes individuals i alhora, de l'assistència virtual a una sessió informativa a informants professionals de l'àmbit educatiu i sanitari.
Obtenint com a resultats que la majoria d'aules hospitalàries tenen unes característiques bastant semblants, on predomina l'amplitud i la lluminositat de l'espai. A més a més, el rol dels docents de les aules hospitalàries és d'acompanyar als infants en l'estada i, tanmateix, oferir-los-hi recursos educatius per a garantir el seu dret a l'educació. Cal destacar que l'àmbit emocional pren molta importància en les estades hospitalàries i que tot i que en un principi no s'havia abordat en el present treball, finalment s'ha tingut en compte.
A partir d'aquestes ens permeten arribar a la conclusió que, efectivament, les aules hospitalàries vetllen el dret dels infants a ser educats en situacions d'hospitalització. Given that the Universal Declaration of Human Rights of 1948, in Article 26, states that
"everyone has the right to education" (United Nations, 2015) the purpose of this work is
to identify whether in a situation of hospitalization, this right is guaranteed. Therefore,
the aim of this final degree project is to get to know the hospital classrooms and how
they work.
To make this possible, the methodology used has been qualitative research considering
that the data collection and the study period has been during the month of November of
the year 2021 and the months of February and March of the year 2022, starting from 5
individual interviews and at the same time, from the virtual assistance to an informative
session to professional informants of the educational and health field.
As a result, most hospital classrooms have quite similar characteristics, where the
breadth and brightness of the space predominate. In addition, the role of hospital
classroom teachers is to accompany children during their stay and, at the same time,
offer them educational resources to guarantee their right to education. It should be noted
that the emotional field is very important in hospital stays and that although it was not
initially addressed in the present work, it has finally been taken into account.
These allow us to conclude that, in fact, hospital classrooms protect the right of children
to be educated in hospital situations.
Keywords
aules hospitalàries , investigació qualitativa , entrevistes , atenció a la diversitat , dret a l'educació , pedagogia hospitalària , hospital classrooms , qualitative research , interviews , attention to diversity , the right to education , hospital pedagogyLine of work
Eduació Infantil::DidàctiquesCollections
- Didàctiques [20]