Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorCano Autet, Meritxell
dc.contributor.authorUreña Cañada, Elena
dc.date.accessioned2022-07-06T07:01:51Z
dc.date.available2022-07-06T07:01:51Z
dc.date.issued2022-06-13
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1079
dc.description.abstractEl present Treball de Final de Grau tracta sobre la investigació de si els àlbums il·lustrats faciliten l’atenció i el record d’històries en infants d’educació infantil. Les representacions visuals, segons Follmer i Semb (2008), faciliten l’atenció i la comprensió, com també mantenen actiu l’interès del subjecte promovent la formació de traces de memòria més elaborades i organitzades. Van participar en l’estudi 90 infants d’educació infantil dividits en quatre grups experimentals. Per una banda, dos grups d’infants d’entre 2 i 3 anys; per altra banda, dos grups d’infants d’entre 5 i 6 anys. Un grup de P2 i un altre de P5 van ser exposats a una narració verbal amb il·lustracions (condició verbal i imatge), i les altres dues aules només amb la narració oral que va explicar l’adult (condició només verbal). Les variables dependents van ser l’atenció sostinguda, mesurada a través de l’observació durant les narracions, i la memòria, que es va avaluar a partir d’un petit test de preguntes sobre el conte una setmana després d’aquesta situació experimental. Els resultats han mostrat que les proves t d’Student de comparació de mitjanes mostren diferències significatives entre els infants que es van exposar a l’explicació de la història amb la condició verbal i la imatge, en comparació dels dos grups experimentals que només es van exposar a l’explicació narrada (t=0,024; p<0,05). Les millores en l’atenció i en el record es produeixen en major mesura en els grups amb l’explicació visual i narrada. Tanmateix, l’edat influeix en el temps d’atenció sostinguda i el record, ja que com més grans siguin els subjectes, més temps atenen l’estímul, i en conseqüència, recorden més esdeveniments de la narració. La present recerca evidencia, doncs, el paper dels àlbums il·lustrats en l’atenció i la memòria, que alhora esdevenen processos psicològics bàsics implicats en l’aprenentatge. Es conclou que les variables sobre l’atenció sostinguda i el record podrien incidir positivament en la comprensió i l’aprenentatge dels infants en educació infantil.ca
dc.description.abstractThis Final Degree Thesis is about researching whether illustrated albums facilitate the attention and recollection of stories in preschool children. Visual representations, according to Follmer and Semb (2008), facilitate attention and comprehension, as well as keep the subject’s interest active by promoting the formation of more elaborate and organized memory traces. 90 pre-school children divided into four experimental groups participated in the study. On the one hand, two groups of children between 2 and 3 years old; on the other hand, two groups of children between 5 and 6 years old. One group of P2 and another of P5 were exposed to a verbal narration with illustrations (verbal condition and image), and the other two classrooms only with the oral narration explained by the adult (verbal condition only). The dependent variables were sustained attention, measured through observation during narration, and memory, which was assessed based on a small test of questions about the story one week after this experimental situation. The results have shown that the Student's t tests of comparison of means show significant differences between the children who were exposed to the explanation of the story with the verbal condition and the image, compared to the two experimental groups that only expose to the narrated explanation (t = 0.024; p <0.05). Improvements in attention and memory occur to a greater extent in groups with visual and narrated explanation. However, age influences the time of sustained attention and memory, as the older the subjects, the longer they respond to the stimulus, and consequently, the more events they remember in the narrative. The present research therefore highlights the role of illustrated albums in attention and memory, which in turn become basic psychological processes involved in learning. It is concluded that the variables on sustained care and memory could have a positive impact on children’s understanding and learning in early childhood education.ca
dc.format.extent48 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectEarly Childhood Educationca
dc.subjectSustained Attentionca
dc.subjectLong Term memoryca
dc.subjectIllustrated Albumsca
dc.subjectEducació infantilca
dc.subjectAtenció sostingudaca
dc.subjectMemòria a llarg terminica
dc.subjectÀlbums il·lustratsca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologiaca
dc.titleInfluència de les il·lustracions en l'atenció sostinguda i el record durant la lectura de contes a l'Educació Infantilca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacLlibres d'imatges per a infantsca
dc.subject.lemacAtencióca
dc.subject.lemacMemòria en els infantsca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain