Habilitats comunicatives dels professionals sanitaris en el servei d’urgències de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, Althaia 2020-2021
Date
2021-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
Introducció: Al llarg de tot el procés assistencial, la informació no només esdevé un
dret sinó que també es presenta en forma de necessitat. Aquesta informació permet als
pacients entendre la seva pròpia situació, la gravetat, el temps d’espera, l’ajuda a
prendre decisions clíniques i personals i a més a més, comporta a una assistència de
qualitat. El procés de comunicar-se i les habilitats comunicatives comporten un
aprenentatge i una pràctica, indispensables a l’hora d’establir una comunicació
terapèutica amb l’usuari, una relació d’ajuda basada en l’escolta activa i l’empatia.
Objectiu: Conèixer quines són les habilitats comunicatives dels sanitaris del servei
d’urgències de l’hospital Sant Joan de Déu de Manresa respecte l’escolta activa i
l’empatia des de la perspectiva del usuari una vegada ha abandonat el servei.
Material i mètodes: Estudi qualitatiu de caràcter etnogràfic. Recollida de dades
mitjançant l’entrevista semiestructurada audio-gravades, notes de camp i l’observació
de l’investigador.
Els participants de l’estudi són usuaris adults ( majors d’edat ) atesos al Bloc C i
ingressats a planta de Medicina Interna després d’haver estat atesos pels professionals
del servei i professionals de la salut, com metges, infermers i auxiliars d’infermeria,
que treballin de manera fixe al Bloc C d’urgències de l’Hospital Sant Joan de Déu de
Manresa entre els mesos de Juliol i Octubre del 2021.
Resultats esperats: s’espera identificar amb les característiques concretes de l’empatia
i l’escolta activa, fer un retorn per proposar millores i detecció informativa de les
possibles mancances en la comunicació, a nivell d’actitud, a l’hora de donar informació
a més, d’adquirir-ne coneixements .
Keywords
Comunicació, urgències, empatia, habilitats comunicatives, comunicació eficaç, communication, emergencies, empathy, communication skills, effective communicationxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Comunicació en medicina , Infermera i pacient , Aptitud verbalLine of work
InfermeriaCollections
- Adult [114]
The following license files are associated with this item: