Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorMateu Capell, Marina
dc.contributor.authorTorra Matamala, Mònica
dc.date.accessioned2022-02-28T14:32:51Z
dc.date.available2022-02-28T14:32:51Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/1066
dc.description.abstractIntroducció: Al llarg de tot el procés assistencial, la informació no només esdevé un dret sinó que també es presenta en forma de necessitat. Aquesta informació permet als pacients entendre la seva pròpia situació, la gravetat, el temps d’espera, l’ajuda a prendre decisions clíniques i personals i a més a més, comporta a una assistència de qualitat. El procés de comunicar-se i les habilitats comunicatives comporten un aprenentatge i una pràctica, indispensables a l’hora d’establir una comunicació terapèutica amb l’usuari, una relació d’ajuda basada en l’escolta activa i l’empatia. Objectiu: Conèixer quines són les habilitats comunicatives dels sanitaris del servei d’urgències de l’hospital Sant Joan de Déu de Manresa respecte l’escolta activa i l’empatia des de la perspectiva del usuari una vegada ha abandonat el servei. Material i mètodes: Estudi qualitatiu de caràcter etnogràfic. Recollida de dades mitjançant l’entrevista semiestructurada audio-gravades, notes de camp i l’observació de l’investigador. Els participants de l’estudi són usuaris adults ( majors d’edat ) atesos al Bloc C i ingressats a planta de Medicina Interna després d’haver estat atesos pels professionals del servei i professionals de la salut, com metges, infermers i auxiliars d’infermeria, que treballin de manera fixe al Bloc C d’urgències de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa entre els mesos de Juliol i Octubre del 2021. Resultats esperats: s’espera identificar amb les característiques concretes de l’empatia i l’escolta activa, fer un retorn per proposar millores i detecció informativa de les possibles mancances en la comunicació, a nivell d’actitud, a l’hora de donar informació a més, d’adquirir-ne coneixements .ca
dc.format.extent41 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSalut-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectComunicació, urgències, empatia, habilitats comunicatives, comunicació eficaç, communication, emergencies, empathy, communication skills, effective communicationca
dc.subject.classification2Línies de treball::Infermeriaca
dc.titleHabilitats comunicatives dels professionals sanitaris en el servei d’urgències de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, Althaia 2020-2021ca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacComunicació en medicinaca
dc.subject.lemacInfermera i pacientca
dc.subject.lemacAptitud verbalca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain