Mostra el registre d'unitat simple
Intervenció logopèdica en la pragmàtica en nens de 3 a 12 anys amb la síndrome d'Asperger
dc.contributor | Reñé, Rosalina | |
dc.contributor.author | Garcia, Alba | |
dc.date.accessioned | 2017-06-12T14:18:11Z | |
dc.date.available | 2017-06-12T14:18:11Z | |
dc.date.issued | 2017-06 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.umanresa.cat/1/102 | |
dc.description.abstract | Introducció: Els infants amb la síndrome d’Asperger (SA) inicien l’adquisició del llenguatge de forma normal en el temps, tot i que en algunes ocasions, pot aparèixer un cert retard. Un cop el llenguatge s’ha iniciat, adquireixen una gran riquesa de vocabulari i una estructura gramatical similar a la que produeix un adult. Tot i aquesta gran adquisició de lèxic i d’estructura gramàtica que presenten, els nens i nenes amb SA mostren notables dificultats a l’hora de fer ús del llenguatge, és a dir, presenten dèficits a nivell pragmàtic. Els objectius generals d’aquest estudi són, aportar indicacions afavoridores a la intervenció logopèdica en la pragmàtica per nens i nenes amb SA entre 3 – 12 anys i compartir aquestes indicacions amb el col·lectiu de logopedes. Mètode: Es proposa un estudi d’orientació qualitativa a partir d’una entrevista semiestructurada a un número de 25 logopedes experts o especialitzats en intervencions logopèdiques amb nens i nenes amb la síndrome d’Asperger. Abans de realitzar la prova pilot, es descriu detalladament el perfil lingüístic dels nens i nenes amb SA i posteriorment, a partir dels resultats extrets de l’entrevista i de la bibliografia cercada, s’elaboren indicacions específiques afavoridores a la intervenció logopèdica en la pragmàtica. Resultats de la prova pilot: els resultats obtinguts van confirmar i complementar algunes de les aportacions teòriques de diversos autors sobre la pragmàtica dels infants amb SA i d’altres, van discrepar sobre aquestes teories. Conclusions: El conjunt dels resultats extrets de la prova pilot amb les aportacions teòriques, van ajudar a poder elaborar les indicacions afavoridores a la intervenció logopèdica en la pragmàtica en infants de 3-12 anys. Tanmateix, es necessita compartir aquestes indicacions amb el col·lectiu de logopedes per a poder demostrar la utilitat d’aquestes aportacions afavoridores i observar així, la seva eficàcia. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Salut-UAB | ca |
dc.relation.uri | 51 | ca |
dc.subject | Trastorn de l’Espectre Autista, Síndrome d’Asperger, pragmàtica | ca |
dc.title | Intervenció logopèdica en la pragmàtica en nens de 3 a 12 anys amb la síndrome d'Asperger | ca |
dc.type | Bachelor thesis | ca |
dc.rights.access | Restricted access | ca |
dc.subject.lemac | Pragmàtica | ca |
dc.subject.lemac | Logopèdia | |
dc.subject.lemac | Asperger, Síndrome d' | |
dc.description.type | Projecte de recerca | ca |