Exploració per matèria "Logopèdia per a infants"
Ara es mostren els elements 1-13 de 13
-
Els coneixements i les actuacions dels docents de segon cicle d'educació primària envers les dislàlies funcionals
(Salut-UAB, 2018-05-14)Una dislàlia és una alteració en l'articulació específica i constant causada per una funció incorrecta dels òrgans perifèrics de la parla. Així doncs, aquesta dificultat impedeix que es pugui articular de forma adient els ... -
Conocer la opinión de logopedas sobre la eficacia del método Makaton en la rehabilitación en niños de 0 a 15 años con Síndrome de Down
(Salut-UVic, 2020-06)El síndrome de Down es el síndrome genético más común en el mundo. Se produce durante la gestación, cuando hay una copia del cromosoma 21 y se identifica por la presencia de un grado variable de discapacidad cognitiva y ... -
Creació i aplicació d'un protocol d'estimulació i sensibilització de la parla a infants de 3 a 6 anys amb dislàlies
(Socials-UVic, 2021-06-15)La comunicació oral és el gran instrument que fan servir les persones per a avançar i desenvolupar-se de manera plena dins la societat. Per això es considera de vital importància que els infants amb dificultats en la parla ... -
Efectivitat de les intervencions logopèdiques en àmbit natural per nens entre 2 i 14 anys amb trastorn de l’espectre autista (TEA)
(Salut-UVic, 2019-05)El trastorn de l'espectre autista (TEA) és cada vegada més diagnosticat. Afecta principalment l'àrea de la comunicació tant verbal com no verbal. Existeixen 5 formes d'autisme i aquest treball es centra en els trastorns ... -
Efectivitat de l’estimulació sensoriomotriu oral en nadons prematurs amb dificultats per l’alimentació oral
(Salut-UVic, 2020-06)Es consideren prematurs aquells infants que han nascut abans de la 37ª setmana de gestació. La seva immaduresa anatòmica i fisiològica pot dificultar l’alimentació per via oral exclusiva i durant un temps determinat ... -
Eficacia de la teleintervención logopédica centrada en la comunicación y el lenguaje de niños de 0 a 6 años según la percepción de logopedas: estudio del entorno, las características de la intervención y la familia como coterapeuta
(Salut-UVic, 2021-06)El propósito de este estudio ha sido evaluar y describir la percepción de los logopedas sobre la eficacia de la tele-intervención logopédica centrada en usuarios de 0 a 6 años de edad con dificultades en la comunicación y ... -
Eficacia de las praxias orofaciales no verbales en la reeducación logopédica en niños franceses de entre 5 años y 7 años y 11 meses con trastorno de articulación
(Salut-UVic, 2020-06)El trastorno de articulación se define como la dificultad en pronunciar uno o varios fonemas sin que exista una alteración orgánica, neurológica o audiogénica asociada. Una de las estrategias de reeducación que suelen ... -
Guia pràctica per a la intervenció logopèdica en la hipoacúsia infantil dins les aules ordinàries
(Salut-UVic, 2023-07)En la següent guia clínica es recullen diverses recomanacions basades en les evidències científiques per a la millora de la intervenció en la hipoacúsia en població infantil, amb l’objectiu de facilitar informació als ... -
Guía práctica para la evaluación, el diagnóstico y la intervención logopédica de niños y niñas con dispraxia verbal
(Salut-UVic, 2022-06-21)El propósito de este proyecto ha sido elaborar una guía que recoja recomendaciones basadas en la evidencia científica para la mejora de la evaluación, el diagnóstico y la intervención en los casos de dispraxia verbal en ... -
La importància que donen els logopedes a la intervenció basada en la motricitat orofacial, en nens de 5 a 7 anys amb dislàlia evolutiva de caràcter fonètic
(Salut-UAB, 2017-06)La dislàlia, o trastorn de l’articulació, és la dificultat per aconseguir la correcta articulació dels fonemes. La seva classificació dependrà de la seva etiologia. Dins d’aquesta classificació, trobem la dislàlia evolutiva. ... -
La intervenció logopèdica en infants amb deficiència auditiva a les escoles de la Catalunya Central
(Salut-UVic, 2020-06)Els infants amb deficiència auditiva presenten dificultats, en menor o major grau, en el llenguatge i la comunicació en funció del dèficit, del tipus i grau de pèrdua auditiva, de la relació amb l’entorn, de les ... -
Paper de l’adult en el procés d’adquisició del llenguatge dels infants amb pèrdua auditiva
(Socials-UVic, 2019-06)La investigació analitza com influeix el paper de l’adult (educadores i logopedes) en el procés d’adquisició del llenguatge de cinc infants amb pèrdua auditiva, dues nenes amb una pèrdua mitjana i tres nens amb una pèrdua ... -
L'ús de la música en la intervenció logopèdica dels infants de dos i tres anys amb Retard Específic del Llenguatge
(Salut-UAB, 2016-06)Introducció: Els infants amb Retard Específic del Llenguatge (RELL) inicien els primers mots entre un i dos anys més tard del que és habitual i han de rebre un suport logopèdic per poder assolir el desenvolupament normal. ...