La transsexualitat en la comunitat educativa de les escoles de Manresa
Visualitza/ Obre
Data
2019-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Aquest treball neix a partir de l’interès de conèixer quin és l’estat actual de la transsexualitat infantil i si aquest tema es té en consideració als centres escolars del municipi de Manresa. La transsexualitat és una realitat social que també es mostra en l’àmbit educatiu del nostre país i que gràcies a les legislacions actuals, es permet que la persona trans pugui canviar la seva assignació de sexe registral. D’aquesta manera es garanteix el lliure desenvolupament de la personalitat i la dignitat de les persones amb disconformitat de gènere i sexe. (Rubio, 2008). Així doncs, s’ha realitzat un estudi a una gran part d’escoles d’Educació Infantil de Manresa per conèixer l’estat actual de la transsexualitat als centres educatius. Per fer-ho, s’ha desenvolupat una entrevista a cada una de les escoles per valorar què conceben per transsexualitat i com aquesta és abordada -o no- des del centre. Aquest treball també inclou conceptes, les legislacions actuals i com aquestes aborden la diversitat sexual, comprendre què significa el concepte de transsexualitat, com aquesta pot afectar els nens i nenes, comportaments i actituds... En definitiva, aquest estudi busca conèixer la realitat de la transsexualitat a les aules i com les escoles s’encaren a aquesta realitat. Els resultats i les conclusions han estat extretes a partir de les respostes de les 17 escoles manresanes entrevistades.
Paraules clau
educació, gènere, sexe, transsexualitat, transsexualitat infantil, education, gender, sex, transsexuality, child transsexualitySublínia de treball
Eduació Infantil::SocietatCol·leccions
- Societat [24]