Anàlisi sobre la possible relació entre les variables creativitat i autoconcepte tenint en compte el gènere amb infants d'entre 5 i 6 anys
Data
2020-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
El present treball de final de grau pretén analitzar dues variables; la creativitat i l’autoconcepte. Més concretament, es vol explorar si existeix correlació entre dues maneres diferents de mesurar la creativitat, si el gènere esdevé una variable diferencial en ambdues i les relacions que s’estableixen entre creativitat i autoconcepte durant el període d’educació infantil. Van participar en l’estudi 40 infants d’entre 5 i 6 anys, als quals se’ls van administrar tres instruments diferents.
El Test de Pensament en Acció i Moviment de Torrance (1980) per mesurar la creativitat motriu, el Test de Pensament de Creativitat amb Construccions creat expressament per a la present recerca i per mesurar la creativitat a través d’una situació amb material de construcció. Finalment, l’escala de Percepció de l’Autoconcepte Infantil de Villa i Auzmendi (1992) per mesurar l’autoconcepte infantil.
Un cop analitzats els resultats, aquests han confirmat que existeix una relació estreta entre les dues mesures de creativitat emprades, que el gènere té una influència notòria en la creativitat, però no en l’autoconcepte. Aquesta forta relació entre les dues variables, obra un important debat sobre el paper de l’escola en el desenvolupament de les mateixes i en com s’han de tenir en compte o contemplar conjuntament.
Paraules clau
creativitat, autoconcepte, gènere, educació infantil, creativity, self-concept, gender, childhood educationMatèries
Creativitat -- Educació infantil , Creativitat -- Diferències entre sexes , Autoconcepte -- Educació infantil , Autoconcepte -- Diferències entre sexesSublínia de treball
Eduació Infantil creativitatCol·leccions
- Psicologia [59]
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: