Intervencions infermeres en ingressos hospitalaris d'infants amb trastorns d'espectre autista des d'una perspectiva familiar
Data
2021-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Introducció: Els trastorns d’espectre autista (TEA) són un conjunt d’afectacions del desenvolupament, amb múltiples etiologies i diferents graus de gravetat. Alterant el desenvolupament i provocant dificultats en la comunicació i en la interacció social. Aquest concepte ha patit diverses variacions al llarg del temps a causa de la seva dificultat per la detecció i diagnòstic. Fins a la classificació actual descrita pel Sistema Internacional de Classificació per al Diagnòstic, DSM-V. S’estima, segons l’últim informe elaborat pel Centre de Control i Prevenció de les malalties l’any 2020 que 1 de cada 54 nascuts pateixen cert desordre.
Objectiu: L’objectiu principal d’aquest projecte és conèixer si les necessitats dels usuaris i de les seves famílies en un context d’hospitalització estan resoltes. Per tal d’assolir aquest objectiu farem una recerca de testimonis per conèixer les experiències. Assabentant-nos si aquestes són, per part de l’equip infermer, adequades i s’adapten a la situació.
Metodologia: Es realitzarà un estudi qualitatiu de tipus fenomenològic. La recollida de dades es farà a partir d’entrevistes semi-estructurades i de grups de discussió. La mostra la formaran 12 grups familiars de Terrassa, escollides de manera intencionada.
Conclusió: Els canvis de rutines, situacions imprevistes, com pot ser un ingrés hospitalari, són per aquests infants situacions que repercuteixen de manera negativa. Per aquest motiu la intenció de crear una guia d’actuació. La formació dels professionals és, en tot cas, la millor eina per aconseguir una assistència sanitària de qualitat i equitativa per tota la societat. Assegurant l’eficàcia i eficiència del nostre treball. Introduction: Autism Spectrum Disorders (ASD) are a set of
developmental disorders, with multiple etiologies and varying degrees of
severity. Altering development and causing difficulties in communication
and social interaction. This concept has undergone several variations over
time due to its difficulty in detection and diagnosis. Up to the current
classification described by the International Classification System for
Diagnosis, DSM-V. It is estimated, according to the latest report prepared
by the Center for Disease Control and Prevention in 2020, that 1 in 54
births suffers from some disorder.
Objective: The main objective of this project is to find out if the needs of
users and their families in a hospitalization context are met. In order to
achieve this goal, we will search for witnesses to learn about the
experiences. Finding out if these are appropriate and suitable for the
nursing team.
Methodology: A qualitative study of a phenomenological type will be
carried out. Data collection will be based on semi-structured interviews and
focus groups. The sample will be formed by 12 family groups from Terrassa,
chosen intentionally.
Conclusion: Changes in routines, unforeseen situations, such as hospital
admission, are situations that have a negative impact on these children. For
this reason, the intention is to create an action guide. The training of
professionals is, in any case, the best tool to achieve quality and equitable
health care for society as a whole. Ensuring the effectiveness and efficiency
of our work.
Paraules clau
trastorn d’espectre autista, infermeria, infermeria pediàtrica, actuacions infermeres, guia d’actuació, autism spectrum disorder, nursing, pediatric nursing, nursing performances, hospital action guideMatèries
Infants autistes , Infants -- Assistència hospitalària , Infermeria -- Orientació professionalSublínia de treball
Infermeria::Infància/Adolescència::Salut MentalCol·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element: