L'escola inclusiva i els videojocs: un nou recurs a l'aula
Fecha
2021-06Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
L’estudi té com a objectiu analitzar les diferents perspectives que tenen les mestres i les
famílies envers la utilització de videojocs com a recurs didàctic i d’inclusió per tal de poder
introduir-los a l’aula. Per validar aquest estudi s’ha dut a terme una investigació teòrica prèvia,
s’ha consultat a un especialista i s’han dut a terme diverses enquestes a docents i famílies. A
partir dels resultats obtinguts, s’ha creat un tríptic informatiu amb els fets més rellevants de
l’estudi. Luque (2012) afirma que les noves tecnologies ofereixen una gran varietat de
possibilitats de comunicació, d’interacció virtual i de treball cooperatiu que s’anirà
normalitzant amb el temps. La metodologia emprada en aquest estudi és quantitativa. Recull
una mostra de 22 mestres d’escoles ordinàries/ inclusives i d’escoles d’Educació Especial i una
mostra de 10 famílies que tenen infants amb Necessitats Educatives Especials (endavant, NEE)
i sense, que es troben familiaritzades amb el món dels videojocs. S’observa una gran voluntat
per part dels participants per tal d’incorporar els videojocs a l’aula. The aim of this study is to analyse the different perspective that teacher and families have
about the use of video games as a didactic and inclusive resource in order to introduce them to
the classroom. To validate this study, previous theoretical research has been carried out, a
specialist has been consulted and various surveys have been sent to teachers and families.
Based on the results, and information leaflet has created with the most relevant fact of the
study. Luque (2012), states that new technologies offer a wide variety of possibilities for
communication, virtual interaction and cooperative work that will be normalized over time.
The methodology used in this study is quantitative. Collects a sample of 22 teachers of
ordinary/inclusive schools and schools of Special Education and a sample of 10 families who
have children with and without Special Educational Needs (SEN) who are familiar with the
world of video games. A great deal of will has been observed on the part of participants in
order to incorporate the video games in the classroom.
Palabras clave
inclusió, videojocs, Educació Especial, infant amb NEE , Inclusion, Video games, Special Education, children with SENLínea de treball
Eduació Infantil::SocietatColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: