L'hort com a recurs per a treballar els objectius de desenvolupament sostenible
View/ Open
Date
2021-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
L’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible planteja disset objectius (ODS) a
aconseguir en temàtiques com la salut, l’educació, les desigualtats o el medi ambient.
Només el compromís i les actuacions de tothom i a tots nivells poden contribuir al seu
assoliment.
Amb aquest treball es pretén conèixer si l'escola també fa seu aquest propòsit i si utilitza
el recurs de l’hort escolar per implementar l’Educació per la Sostenibilitat en la
consecució dels ODS.
La recerca se centra en quatre escoles del Bages que participen en el Programa Escoles
Verdes i que treballen l’hort a l’etapa d'educació infantil. Seguint una metodologia
qualitativa, amb entrevistes i formularis a les docents implicades i anàlisi documental,
s’observa si es tenen en compte criteris de sostenibilitat en la intervenció a l’hort,
s’identifiquen quins dels Objectius de Desenvolupament Sostenible es treballen i si
aquesta implementació es fa de manera conscient.
L’estudi resol que els centres escolars contemplen criteris de sostenibilitat tant en la
redacció del seu Projecte Educatiu de Centre (PEC) com en l’organització i
funcionament del recurs de l’hort, i també que treballen els Objectius de
Desenvolupament Sostenible tot i que la seva implementació no es fa de manera
conscient en tots ells. The 2030 Agenda for Sustainable Development includes seventeen goals (SDGs) to
reach on issues like health, education, inequalities and the natural environment. Only
compromise and everbody’s actions can contribute to the ultimate acomplishment of
these objectives.
This reaserch aims at discovering whether schools work in this direction and how they
involve the school garden in implementing the SDGs and education for sustainability
plans.
The scope of this paper focuses on the schools taking part in the Green Schools
programme in Bages and working in the garden with the students in early childhood
education. Following a qualitative research methodology, observations on whether they
considered sustainability concepts when working in the garden were drawn from
interviews, surveys and document analysis. The specific Sustainable Development
Goals that the school garden contributes to were listed. In addition, the reserch considers
to what extent their implementation is conscious.
The research concludes that schools usually introduce sustainability criteria in their PEC
(the school’s Eduactional project, which contains its vision and values). They also
implement them when working in the garden, a space that enables them to pursue the
acomplishment of the Sustainable Development Goals even though this might not always
be in full awareness.
Keywords
Educació per la sosteniblitat , Educació infantil , Hort escolar , Escoles verdes , Education for sustainability , School garden , Early childhood education , Green schoolsxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Horts escolars , Desenvolupament sostenible -- Educació infantilLine of work
Eduació Infantil::Didàctiques::EspaisCollections
- Didàctiques [20]
The following license files are associated with this item: