El treball emocional d'una aula de caminants d'una escola bressol de Manresa
Date
2021-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
Segons Bisquerra i Pérez (2012), l’educació emocional és un procés educatiu continu per potenciar el desenvolupament de les competències emocionals com a element essencial de l’ésser humà, amb l’objectiu d’augmentar el seu benestar personal i social. L’educació emocional s’inicia en la família i en l’escola, i per això, és necessari que els mestres tinguem una bona formació. Així doncs, segons López (2005), treballar l’educació emocional no només és qüestió de dur a terme activitats, sinó desenvolupar actituds en les quals les emocions tinguin rellevància en el dia a dia. Els objectius d’aquest estudi són: conèixer la salut emocional dels infants d’una aula 0-3 d’una escola bressol de Manresa, identificar les actuacions de la mestra en aquesta aula i crear un recurs didàctic que permeti treballar les emocions. La mostra estudiada són 13 infants d’una aula de caminants d’una escola bressol de Manresa. La recollida de dades s’ha fet a partir de graelles d’observació. Els resultats de l’estudi presenten que els infants tenen una bona salut emocional, un nivell baix d’empatia, i que el paper de la mestra és bo, però li falten recursos materials i fomentar l’autonomia. També, s’ha realitzat una intervenció a partir dels resultats de l’estudi. Com a conclusió, tal com diu Bisquerra (2016), molts cops es deixa l’educació emocional com un tema a part, i només ens centrem en els continguts didàctics, la qual cosa comportarà que potser algun infant tindrà una mala salut emocional i això influirà en el seu desenvolupament. According to Bisquerra and Pérez (2012), emotional education is a continuous
educational process to empower the development of emotional skills as an essential
element of human beings, with the aim of increasing their personal and social well-being.
Emotional education begins in the family and at school, so teachers need to be well-
educated. Therefore, according to López (2005), working on emotional education is not
just doing activities, consist in developing attitudes where emotions are relevant in
everyday life. The objectives of this study are: know the emotional health in the children
of a classroom 0-3 of a nursery school in Manresa, identify the actions of the teacher in
this classroom, and create a didactic resource that allows work emotions. The sample
studied are 13 children from a 1-2 years classroom in a nursery school in Manresa. The
data collection has been done with observation grids. The results of the study show
that children have good emotional health, a low level of empathy, and that the role of the
teacher is good, but lacks material resources and promotes little autonomy. Also, an
intervention was made based on the results of the study. In conclusion, as Bisquerra
(2016) says, many times we leave emotional education as a separate topic, and we only
focus on the didactic content, which will mean that some children may have a poor
emotional health, and this will influence in their development.
Keywords
educació emocional , emocions , escola bressol , salut emocional , emotional education , emotions , kindergarten , emotional healthLine of work
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsCollections
- Psicologia [59]