Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorLemkow Tovias, Gabriel
dc.contributor.authorBallarà Polo, Carla
dc.date.accessioned2021-07-29T07:45:18Z
dc.date.available2021-07-29T07:45:18Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/655
dc.description.abstractLa finalitat d’aquest Treball de Fi de Grau (TFG) és aprendre i conèixer diferents estratègies i recursos que fan servir els i les mestres a les escoles per tal d’incloure infants i famílies que pateixen risc d’exclusió social. En el marc teòric del present treball es defineix “Risc d’exclusió”, s’indaga sobre les característiques que aboquen a una persona a patir-ne i es parla de les conseqüències que comporta. També, s’aprofundeix en descobrir què significa la inclusió educativa, es busquen estratègies que fomenten la inclusió a les escoles, s’indaga sobre algunes barreres inclusives i, per últim, es parla de recursos pedagògics que es poden tenir en compte davant d’infants amb aquest risc. Com afirma Panchón (2006) és important conèixer les condicions de vida dels infants especialment vulnerables si es pretén dissenyar polítiques centrades en la prevenció i en la protecció social. Per a conèixer estratègies i recursos que empren les escoles, s’han dut a terme observacions no participants en una de les escoles de Manresa, concretament, a una aula de 14 infants de l’edat de 5 anys. Amb aquestes observacions s’ha permès veure quin és el rol de la mestra de l’aula davant d’infants i famílies que pateixen risc d’exclusió. A més a més, s’han dut a terme tres entrevistes: una d’elles a l’educadora social de l’escola, per tal de conèixer quin és el protocol que s’implementa des del centre per a incloure a aquests infants i famílies. Les altres dues entrevistes s’han realitzat a dues mares de l’escola, per a poder veure quina visió tenen respecte al suport que reben des de l’escola per sentir-se incloses i a gust amb el centre. S’han obtingut resultats diversos envers les interaccions que s’estableixen entre tots els membres de la comunitat educativa, destacant factors com la importància d’empatitzar amb aquestes persones vulnerables i donant-los l’afecte i el suport que es mereixen. En resum, l’estudi respon sobre tot allò que cal tenir present en el moment d’incloure a infants i famílies amb risc d’exclusió social al centre educatiu.ca
dc.description.abstractThe purpose of this Final Degree Project (FDP) is to learn and know about different strategies and resources used by teachers in schools to include children and families at risk of social exclusion. The theoretical frame work is defined as "Risk of Exclusion", it investigates about the characteristics that lead a person to suffer it and talks about the consequences it entail. Also, it delves into discover what educational inclusion means, strategies are sought that promote inclusion in schools, some inclusive barriers are being investigated and finally, there is talk of pedagogical resources that can be taken into account in children with this risk. As Panchón (2006) affirms, it is important to know the living conditions of especially vulnerable children if we want to design policies focused on prevention and social protection. In order to know the strategies and resources used by the schools, non-participant observations have been made in a school in Manresa, specifically in a classroom that has 14 children aged 5 years. These observations have made it possible to see the role of the classroom teacher towards the children and families who are at risk of exclusion. In addition, three interviews have been carried out: one of them to the school's social educator, in order to find out what protocol is implemented from the center to include these children and families. The other two interviews have been conducted to two mothers from the school, in order to see what view they have regarding the support they receive from school to feel included and at ease with the center. Various results have been obtained towards the interactions that are established between all members of the educational community, highlighting factors such as the importance of empathizing with these vulnerable people and giving them the affection and support they deserve. In short, the study responds to everything that needs to be kept in mind in the moment of include to children and families at risk of social exclusion in the center.ca
dc.format.extent67 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.subjectRisc d’exclusió socialca
dc.subjectinclusió educativaca
dc.subjectbarreres inclusivesca
dc.subjectestratègies inclusivesca
dc.subjectinteraccions inclusivesca
dc.subjectsuport educatiuca
dc.subjectrisk of social exclusionca
dc.subjecteducational inclusionca
dc.subjectinclusive barriersca
dc.subjectinclusive strategiesca
dc.subjectinclusive interactionsca
dc.subjecteducational supportca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Societat::Interculturalitatca
dc.titleEducació inclusiva amb infants en risc d'exclusió socialca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessRestricted accessca
dc.subject.lemacEducació inclusivaca
dc.subject.lemacIntegració escolarca
dc.subject.lemacInfants desfavorits -- Educacióca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Societat [24]
    Estudis vinculats a cultura, gènere, coeducació, pedagogia crítica, interculturalitat, família, entre d'altres

Mostra el registre d'unitat simple