Creació i anàlisi d'una proposta de l'àmbit de la ciència per infants de 0-3 anys
View/ Open
Date
2021-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
L’interès d'aquest treball sorgeix en el moment que la investigadora veu que hi
ha poca investigació sobre la ciència en 0-3 anys. Així doncs, es crea i es porta
a terme una proposta científica pels infants d'aquesta etapa, s'analitzen aquelles
actuacions que fan els infants i estan relacionades amb la part científica,
concretament en el procés d’adonar-se de les diferents propietats d’un mateix
material. Apareix un marc teòric que emmarca els conceptes importants: el
concepte d'infant, l'aprenentatge de la ciència, la ciència en lliure elecció i del rol
que ha de seguir l'adult. La recerca que s’ha portat a terme està basada en una
metodologia qualitativa, ja que parteix de l’observació d’un grup d’infants. Per
portar a terme aquest estudi s’han elaborat unes graelles d’observació per recollir
diversos ítems per poder avaluar aquest procés d’aprenentatge que és l’objecte
de l’estudi.
Per poder concloure que els infants han portat a terme diverses actuacions on
mostren un procés de reconeixement de la propietat del material. The interest of this project arises from the low presence of science observed in
children education from 0-3 years. Thus, a scientific proposal was created and
carried out for the children of this stage. Those actions that the children do and
are related to science, more concretely to the recognition of the different
material’s properties, are analyzed. The theoretic framework encompasses the
important approaches: the concept of child, science learning, science of free
choice and the role the adult should follow. A qualitative methodology is used to
carry out the research as it is based in the participant observation. Following this
methodology, observation grids were developed gathering different aspects with
which the learning process can be evaluated, fulfilling the project aim
To conclude, children carried out several actions showing a recognition process
of a material’s property.
Keywords
Infants 0-3 , escola bressol , lliure elecció , ciència , materials , sorra , Children aged 0-3 , nursery school , free choice , materials , sandxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Ciència -- Educació infantil , Psicologia de l'aprenentatge , Material didàctic , SorraLine of work
Eduació Infantil::Didàctiques::CiènciaCollections
- Espais de ciència [18]