Anàlisi del paper de l'adult en un espai de ciència de lliure elecció
Date
2021-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
L’estudi plantejat a continuació té com a objectiu principal analitzar quines són aquelles intervencions de la persona adulta que fomenten l’acció activa dels infants de segon cicle d'educació infantil i de primer cicle de primària, en un espai de ciència de lliure elecció.
Per realitzar aquest estudi, s’ha agafat com a referència, un treball anterior realitzar per Haldón et al., (2021), en el que va crear unes taules de categories per analitzar les intervencions de l’adult i les respostes dels infants. Aquest treball anterior es va realitzar en les visites familiars en l’espai del Lab_06, on els adults que realitzaven les intervencions eren els familiars dels infants, mentre que l’estudi que es planteja en aquest treball es realitza en l’espai de ciència de lliure elecció Lab itinerant 2x2, on les persones adultes són professionals de l’educació.
La metodologia utilitzada per realitzar aquest estudi ha estat qualitativa, a través d’un estudi de cas, ja que busca descriure i interpretar les diferents observacions realitzades.
Aquest estudi dóna resposta a la pregunta d’investigació inicial: Quin tipus d’intervencions dels mestres afavoreixen l’acció activa dels infants dins d’un espai de ciència de lliure elecció? Les conclusions a les quals s’ha arribat amb aquest estudi apunten que la resposta dels infants és activa quan l’adult es troba en sintonia amb ells, és a dir, quan hi ha una relació entre infant i adult d’harmonia i enteniment. The main objective of the study proposed below is to analyze which are the interventions
of the adult that encourage the active action of children in the second cycle of infant
education, and the first cycle of primary education, in a science space of free choice.
To carry out this study, a previous work by Haldón et al. (2021) has been used as a
reference, where they created tables of categories to analyze adult interventions and
children’s responses. The work by Haldón et al. was carried out during the family visits
in the space of Lab_06, where the adults who carried out the interventions were the
children’s relatives, while the study that is proposed in this work is carried out in the
space of science of free choice ‘Lab itinerant 2x2’, where the adults are education
professionals.
The methodology used to carry out this study has been qualitative through a case study,
as it seeks to describe and interpret the different observations made.
This study answers the initial research question: What types of teacher
interventions encourage children’s active action within a free choice science space? The
conclusions reached with this study suggest that children's response is active when the
adult is in tune with them, when there is a relationship between child and adult of
harmony and understanding.
Keywords
Ciència , lliure elecció , Intervenció adult , educació infantil , aprenentatge , science , free choice , pre-primary education , learningxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Ciència -- Educació infantil , Elecció (Psicologia) , Infants i adults , Psicologia de l'aprenentatgeLine of work
Eduació Infantil::Didàctiques::CiènciaCollections
- Espais de ciència [18]
The following license files are associated with this item: