La relació família-escola en temps de la Covid-19
View/ Open
Date
2021-05-24Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
El present treball és un estudi sobre la relació entre escola i família en temps de la Covid19. En primer lloc, es parla sobre la importància d’aquesta a l’etapa d’Educació Infantil. També s’exposa l’afectació que va haver-hi en la relació a conseqüència del període de confinament domiciliari i tancament dels centres educatius i de les mesures que va implantar el Departament d’Educació. Així mateix, també s’inclou el curs actual 2020- 2021, en el que es va permetre la reobertura dels centres educatius i van passar a ser considerats un servei essencial.
L’objectiu que es proposa és definir la relació entre la família i l’escola a tres centres educatius situats al Baix Llobregat, Vallès Occidental i Barcelonès per trobar pràctiques rellevants que promoguin la seva complicitat. La recollida de dades s’ha fet a través de la metodologia mixta. Amb la qualitativa, s’ha elaborat una anàlisi de documents (PEC i Protocol) i d’entrevistes als tres centres educatius. D’altra banda, a partir de la metodologia quantitativa s’ha analitzat una enquesta a les famílies de P5 en les tres escoles. S’ha vist la importància de la relació entre família i escola, i com s’han extret situacions d’aprenentatge arran de la pandèmia. Tot i això, el vincle no s’ha vist enfortit, sinó que s’ha mantingut i s’ha vist afectat en alguns aspectes. Altrament, s’han descobert noves vies de comunicació virtual i relació efectives. Aquest treball tracta d’un tema molt recent, sense investigacions prèvies, que ha permès avançar en l’estudi alhora que la pandèmia també seguia en l’entorn.
Keywords
Educació infantil , Educació familiar , Relació família-escola , Covid-19 , Pre-primary education , Family education , Family-school relationshipCollections
- Societat [24]
The following license files are associated with this item: