Desenvolupament professional del docent mexicà i català: formació del docent en els seus primers anys de treball en una escola pública
Visualitza/ Obre
Data
2021Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
Partint de la importància en la formació del docent, en el present treball d'investigació s'analitza les diverses perspectives i visions que tenen Mèxic i Catalunya respecte a la formació dels docents al llarg de la seva carrera professional, sobretot als primers anys a la borsa de treball pública. Es vol analitzar si la formació que han rebut durant el grau universitari és suficient per poder guiar i ser tutor d'una aula amb infants a càrrec o si es necessita una contínua formació per poder seguir desenvolupant-se com a docent professional. Així doncs, des d'una perspectiva qualitativa interpretativa es fa una comparativa entre els dos països per veure les mancances i les fortaleses de cada país a partir d'entrevistes i analitzar documents.
Per tal de dur a terme aquesta anàlisi, s'han realitzat 6 entrevistes a professionals de l'àmbit educatiu de Mèxic i Catalunya. A més a més, es fa una anàlisi de dos documents, un de cada país, per observar quines característiques s'avaluen dels docents novells i quins requisits es necessiten per ser tutor.
El resultat d'aquestes entrevistes coincideix, el docent se sent insegur la primera vegada que exerceix de tutor en una aula d'educació infantil i afirmen que la formació que han rebut hauria d'estar més enfocada en casos pràctics i reals. A més a més, els dos països estan d'acord en el fet que els docents s'han de seguir formant al llarg de la seva carrera professional. Starting from the importance of teacher training, this research paper analyses the
different perspectives and visions that Catalonia and Mexico have regarding teacher
training throughout their professional career, especially in the first years of public work.
The aim is to look into whether the training they have received during their university
degree is enough for them to be able to guide and tutor a classroom or whether
continuous training is needed and or required in order to be able to continue their
development as professional teachers. Also, from a qualitative interpretative perspective,
a comparison is made between the two countries to see their weaknesses and strengths
based on interviews and document analysis.
Desenvolupament professional del docent mexicà i català
Mar Portet Alarcón Treball de Final de Grau 3
To carry out said task, six interviews with educational professionals from Mexico and
Catalonia were conducted. In addition, two documents are analysed, one from each
country, this has allowed a clear view of the characteristics that are assessed in the new
teachers and the requirements that are needed to be a tutor.
The results coincide, the teacher feels insecure the first time he/she acts as a tutor in a
classroom and assured that the training they have received should have more focus on
practical and real teacher scenarios. In addition, both countries agree that teachers
should continue to be trained throughout their careers in order to keep evolving as
professionals.
Paraules clau
formació docent , desenvolupament professional docent , formació contínua , necessitats formatives , teacher training , teacher professional development , in-service training , training needsSublínia de treball
Eduació Infantil::Societat::Millora docentCol·leccions
- Societat [24]