Autoavaluació docent en perspectiva de gènere
Fecha
2021Autor
Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Actualment vivim en una societat que està molt condicionada pels rols de gènere, la participació majoritària de l’home i els estereotips que defineixen a un sexe o l’altre. Des de l’educació, és més necessari que mai fer un treball específic en perspectiva de gènere. Aquest treball té la finalitat d’analitzar les competències en perspectiva de gènere de les docents de Catalunya i Mèxic, a través d’una rúbrica autoavaluativa que engloba els diversos ítems del document “Perspectiva de gènere en l’educació” de la UAB. Aquesta rúbrica s’ha enviat a través d’enquestes i s’ha pogut observar com més d’un 90% de les mestres a Catalunya no havien fet formació i un 75% de les mestres de Mèxic sí que n’havien rebut. Aquesta formació és fonamental per poder dur a terme un treball de gènere específic a les aules amb els infants. Per altra banda, els resultats obtinguts també s’han pogut contrastar amb una professional experta en la temàtica. Nowadays we live in a society that is very conditioned by gender roles, the prominent
participation of men, and the stereotypes that define one sex or the other. From
education, it is more necessary than ever to do specific work in gender perspective.
This work aims to analyze the skills in gender perspective of teachers in Catalonia and
Mexico, through a self – assessment rubric that includes the items in the document
“Gender perspective in education” by the UAB. This rubric has been sent through
surveys and has shown that more than 90% of teachers in Catalonia had not received
specific formation and 75% of teachers in Mexico had received it. This formation is
essential to be able carry out a specific gender work in class with children.
Furthermore, the results obtained have also been contrasted with a professional
expert in the subject.
Palabras clave
perspectiva de gènere , educació i gènere , competències docents en gènere , autoavaluació docent , education and gender , teaching skills in gender , teaching self-assessment , gender prespectiveColecciones
- Societat [24]