El joc simbòlic com a eina del desenvolupament dels infants de 3-4 anys: la funció del llenguatge oral en el joc simbòlic
Date
2019-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Open AccessMetadata
Show full item recordAbstract
En aquest treball es valora la importància que té el joc simbòlic en el desenvolupament
social, cognitiu i emocional dels infants en relació al lingüístic. A més, el simbolisme en el
joc és una bona eina per crear situacions espontànies, així doncs, serveix per poder fer una
observació acurada del comportament dels infants. En aquesta investigació, s’observen les
situacions de joc simbòlic que inicien els infants de tres/quatre anys a partir de quatre
propostes ubicades i col·locades en l’espai d’una manera determinada i amb uns materials
amb una funció no específica que permeten ampliar les possibilitats de joc.
A partir d’una taula d’observació realitzada fent referència a autors rellevants del marc teòric
com ara Piaget, Vigotsky, Ruiz de Velasco i Abad s’han enregistrat vídeos de dues sessions
de joc simbòlic de cinc grups diferents per tal de poder extreure la informació amb detall.
Així doncs, el llenguatge oral va molt relacionat amb la capacitat de simbolisme que tenen i
mostren els infants, per tant cal oferir espais de joc simbòlic en les primeres edats per tal
que puguin ampliar el seu ventall de possibilitats i coneixements.
Keywords
joc simbòlic, zona de confort, llenguatge oral, desenvolupament infantil, symbolic play, comfort zone, oral Language, child developmentxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Jocs -- Aspectes simbòlics , Llenguatge i llengües -- Adquisició , Infants -- Llenguatge , Infants -- DesenvolupamentLine of work
Eduació Infantil::PsicologiaCollections
- Societat [24]
The following license files are associated with this item: