Coneixement d'un grup de mestres de la ciutat de Manresa respecte el TDAH en base a la seva formació
Ver/descargar
Fecha
2020-06Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso restringidoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
No existeix un marcador biològic amb què es puguin basar els especialistes per realitzar
diagnòstics de TDAH (Corrigan i Whitaker, 2017). Tanmateix, a escala mundial,
aproximadament el 5% dels infants són diagnosticats tot i la manca d’evidència científica
(Polanczyk, De Lima, Horta, Biederman, i Rohde, 2007, citat per Soroa, Gorostiaga i
Balluerka, 2016). Són molts els docents que tracten amb aquests infants, però d’acord
amb Soroa (2016), diferents investigacions aporten resultats que mostren com els
coneixements dels docents sobre aquest trastorn és baix.
Davant la prevalença del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH) en la
població i la importància de la formació del professorat, el primer objectiu d’aquesta
investigació ha estat elaborar un marc teòric, mitjançant la cerca d’informació i
documentació dels aspectes científics sobre l’anomenat TDAH i la vessant crítica del
diagnòstic. Seguidament, indagar sobre la formació i el coneixement dels i de les
mestres d’educació infantil i/o primària de la ciutat de Manresa sobre aquest; i finalment
conèixer les seves perspectives, idees, opinions sobre el seu diagnòstic. Per respondre
als objectius plantejats, s’ha fet ús de l’enquesta com a instrument d’investigació, amb
la participació de 97 mestres. Els resultats obtinguts indiquen que els i les mestres de
Manresa tenen un nivell mig-positiu en quant a coneixements i formació. D’altra banda,
refereixen creure en l’existència del trastorn, ressaltant l’abús de diagnòstics a infants i
on quasi la meitat ha defensat l’evidència científica subscrita als diagnòstics. En síntesis,
s’ha trobat concordança amb el que s’observa en la literatura i es conclou que els i les
mestres han d’incentivar aquesta formació, per ser professionals amb idees crítiques i
coneixements de qualitat amb relació al TDAH i així deixar de patologitzar a la mateixa
infantesa.
Palabras clave
TDAH, mestres d’educació infantil i/o primària, formació, sobre diagnòstic, ADHD, early childhood and primary education teachers, training, over diagnosisMaterias
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat , Mestres -- Formació , Infants hiperactius -- EducacióLínea de treball
Eduació Infantil::PsicologiaColecciones
- Psicologia [59]