Quin concepte i quin rol manté el professorat en un espai de lliure elecció?
Date
2020-06Author
Tutor/director
Bachelor thesis type
Projecte de recercaRight access
Restricted accessMetadata
Show full item recordAbstract
El present treball pretén analitzar el concepte que té el professorat dels espais de lliure
elecció, així com el rol que pensen que hi poden desenvolupar a priori, i les pràctiques que
realment hi acaben duent a terme. Per tal de realitzar-lo, s’ha partit, en concret, de les
investigacions de Pedreira i Lemkow, ja que ambdós autors han fet importants avenços en el
camp dels espais de lliure elecció (Lab 0-6) i el paper que hi solen desenvolupar els i les
mestres; i s’ha recollit l'opinió de vuit mestres provinents de diferents escoles sobre el Lab 0-6,
a partir de dues enquestes de caràcter qualitatiu que s’han dissenyat amb l'objectiu d'extreure
les seves concepcions al voltant d'aquest, i d'una taula d'observació preparada amb l'ànim
d'analitzar el rol que hi adopten, també qualitativament. Un cop dut a terme el buidatge de la
informació, s’ha pogut observar amb els resultats obtinguts que el concepte d'"espai de lliure
elecció" només s’ha referenciat sòlidament després d'haver participat en el LAB 0-6; i que el
rol desenvolupat ha divergit, generalment, del rol que preveien tenir en l'enquesta inicial, raó
per la qual en l'enquesta final algunes mestres han considerat la possibilitat de variar el seu
comportament en un futur, i de realitzar cursos de formació docent relacionats amb la
intervenció als espais de lliure elecció.
Keywords
espai de lliure elecció, rol del professorat, concepció dels espais de lliure elecció, free choice spaces, teaching roles, conception of free choice spacesxmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-materies
Ciència -- Educació infantil , Elecció (Psicologia) , Mestres -- Actituds , Sociologia de l'educacióLine of work
Eduació Infantil::Espais de ciència - Lab 0_6Collections
- Espais de ciència [18]
The following license files are associated with this item: