Anàlisi de l’afectació emocional en el personal d’infermeria del servei d’Urgències de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa
Visualitza/ Obre
Data
2019-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
L’art de cuidar és un dels pilars en els que es fonamenta la infermeria. Un principi que més que donar-li sentit a una definició, es tracta d’una activitat que es duu a terme diàriament per aquests professionals, pel que es converteix en un signe identitari i marca una manera de fer i de ser. En canvi, la resposta no és tant clara quan s’analitza des d’un altre perspectiva: qui cuida del personal infermer?.
Les tasques laborals d’infermeria són diferents en funció del lloc que ocupin i el servei on treballin. Els riscos del personal d’infermeria que treballa a urgències d’un hospital poden ser més elevats per les característiques i condicions del servei i en conseqüència del contacte amb el pacient, pel que s’enfronten a factors que els fan ser més susceptibles a afectacions a nivell emocional i que poden comportar conseqüències físiques i socials.
Objectius:
Analitzar com afecten les experiències i les emocions generades davant a situacions d’estrès viscudes pel personal d’infermeria d’urgències de l’hospital Sant Joan de Déu de Manresa en el seu dia a dia laboral.
Metodologia:
Es basa en un estudi qualitatiu fenomenològic, mitjançant tècniques de recollida de dades com: l’entrevista semi-estructurada, diari de camp i l’observació participant. Els participants es seleccionen amb mostreig no probabilístic intencional.
Conclusions:
La finalitat és analitzar com afecten aquests riscos a la salut del personal mitjançant la investigació qualitativa, per tal de poder actuar-hi i buscar solucions perquè siguin evitables en un futur.
Paraules clau:
Paraules clau
Emergencies, nursing, stress, burnout, hospital, healthSublínia de treball
Infermeria::Professió::Competències ProfessionalsCol·leccions
- Professió [28]