Mostra el registre d'unitat simple

dc.contributorNiort, Jannick
dc.contributor.authorPérez García, Judit
dc.date.accessioned2019-09-03T08:17:16Z
dc.date.available2019-09-03T08:17:16Z
dc.date.issued2019-05-20
dc.identifier.urihttp://repositori.umanresa.cat/1/433
dc.description.abstractL’escriptura i la lectura estan influenciades pel desenvolupament motriu, processos de l’ésser humà que estan en continua evolució. Autors de diverses disciplines científiques com Ajuriaguerra, Piaget o Le Boulch entre d’altres, han estudiat durant dècades sobre els components objecte d’estudi d’aquest treball. En aquest s’avaluen les competències d’una mostra total de 40 infants d’entre 5 i 6 anys de dues escoles diferents per determinar quin tipus de correlació existeix entre les variables d’escriptura, de lectura i de motricitat global. El treball és qualitatiu i es caracteritza per ser no experimental i descriptiu-correlacional, basat en l’avaluació dels infants de la mostra a través de graelles d’observació d’elaboració pròpia i l’anàlisi de les variables (lateralitat, motricitat fina, motricitat global, lectura i escriptura) mitjançant proves específiques per a cada variable. Per l’anàlisi dels components de motricitat global, motricitat fina i lateralitat s’ha adaptat la Bateria de Da Fonseca (1998) i per l’anàlisi dels components d’escriptura i lectura s’ha emprat el Test d’escriptura de Teberosky (1979). Els resultats s’han analitzat de manera descriptiva i correlacional. Aquests indiquen una lleugera correlació positiva entre la comparativa de motricitat global amb l’adquisició de l’escriptura i la lectura. Els resultats també indiquen l’existència de correlacions positives entre la lateralitat amb la motricitat global, l’escriptura i la lectura, i entre la comparativa de l’escriptura amb la pràxia fina. En canvi, la comparativa entre la lectura i la pràxia fina indica una correlació negativa. Així doncs, amb poca significació, els resultats mostren que l’escola ha de donar més temps a les activitats de motricitat global a l’escola.ca
dc.format.extent48 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherSocials-UVicca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectmotricitat global, escriptura, lectura, motricitat fina, lateralitat, global motor, writing, reading, fine motor, lateralityca
dc.subject.classification2Línies de treball::Eduació Infantil::Psicologia::Moviment i cosca
dc.titleRelació entre la motricitat global i l’aprenentatge de la lectura i de l’escripturaca
dc.typeBachelor thesisca
dc.rights.accessOpen Accessca
dc.subject.lemacMotricitat en els infantsca
dc.subject.lemacLectura -- Ensenyamentca
dc.subject.lemacEscriptura -- Ensenyamentca
dc.subject.lemacPsicologia de l'aprenentatgeca
dc.description.typeProjecte de recercaca


Fitxers d'aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix a les col·leccions següents

  • Psicologia [59]
    Treballs vinculats amb la psicologia de l'infant en etapa 0-6 anys: intel·ligència, emocions, moviment i desenvolupament

Mostra el registre d'unitat simple

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain