Els conflices a P-5 d'educació infantil i les conseqüències del "bullying"
Visualitza/ Obre
Data
2019-06Autor
Tutor/director
Tipus de treball
Projecte de recercaCondicions d'accés
Accés restringitMetadades
Mostra el registre d'unitat completAbstract
El propòsit d’aquest estudi és: observar, conèixer i analitzar la tipologia de conflictes entre iguals i les conseqüències, especialment en els casos de bullying. Per saber els tipus de conflictes i les relacions que s’estableixen en un grup de P-5 es van realitzar observacions al pati, contrastant-les amb un sociograma i una enquestaa la docent del grup d’estudi. D’altra banda, per conèixer: el perfil de víctimes i agressors/es, tipus de bullyings, prevenció i intervenció; es va fer una entrevista a una psicòloga clínica especialitzada en aquests casos, triangulant la informació amb l’estudi de tres casos. Finalment, per identificar les conseqüències que comporta haver estat sotmès a una situació d’assetjament escolar, es va investigar a partir de l’estudi de tres casos, mitjançant una enquesta. El principal resultat va ser que a P-5 d’Educació Infantil és possible trobar casos d’aïllament, el que pot esdevenir un futur cas de víctima de bullying.
Paraules clau
Educació infantil , Bullying , Conflictes , Prevenció , Conseqüències , Childhood education , Conflicts , Consequences , PreventionMatèries
Gestió de conflictes -- Ensenyament , Assetjament escolar , Educació emocional , Educació infantilSublínia de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsCol·leccions
- Psicologia [59]