Fomentar la resiliència educativa: és important l'educació emocional de les mestres?
Fecha
2019-05Tutor/director
Tipo de trabajo
Projecte de recercaCondiciones de acceso
Acceso abiertoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
El següent treball de final de grau té com a temes principals la resiliència i l’educació
emocional. La resiliència és la capacitat de l’ésser humà per fer front a les adversitats
de la vida i ser transformat positivament per elles, i l’educació emocional és un procés
educatiu, que pretén potenciar el desenvolupament de les competències emocionals
fomentant el benestar. En l’àmbit escolar aquests temes no han estat gaire considerats
fins fa poc temps, per això he trobat convenient realitzar aquest treball. L’objectiu
d’aquest estudi és investigar el grau de formació emocional que tenen les docents d’un
centre educatiu. Per fer-ho, s’ha dividit el treball en dues parts, una primera on es
presenta el marc teòric necessari per dur a terme l’estudi, i una segona on es recullen
enquestes i observacions realitzades a educadores en actiu. Amb aquestes s’ha pogut
arribar a la conclusió de la gran importància que té la formació emocional de les
mestres i s’ha demostrat que educadores en actiu no tenen formació en educació
emocional tot i ser conscients de la seva importància.
Palabras clave
educació emocional , resiliència educativa , educació infantil , intel·ligència emocional , emocions , emotional education , educational resilience , childhood education , emotional education , emotionsMaterias
Educació emocional , Resiliència (Tret de la personalitat) en els infants , Educació infantil , Mestres -- PsicologiaLínea de treball
Eduació Infantil::Psicologia::EmocionsColecciones
- Psicologia [59]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: